Gå til innhold

Virtualbox 3.1 er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virtualbox gir bedre ytelse.

Kan mappe opp folder/disker rett i virtuell maskin.

 

Dessverre mangler Virtualbox ett migreringsverktøy for P2V.

Derimot kan problemet løses på følgende måte: http://blog.subaquatic.net/archives/virtualbox-p2v-success/

 

En annen ting Virtualbox mangler er auto poweron ved boot og autoshutdown ved shutdown av windows host.

Noen som har en fin løsning for gitt problem?

 

Når det kommer til backup av hele images live på windows host.. Noen som vet om noen bra løsning i Virtualbox? Kanskje ved bruk av VSS?

Endret av XereX2
Lenke til kommentar

Driver å tester virtualbox på 32bit XP host med 64bit freebsd og ubuntu guest nå. Det kan se ut til at ytelsen er noe bedre enn vmware. Minnehåndteringen virket litt simpel, men den pauset maskiner ved for lite minne på en grei måte. Konfigurering virker å være tilstrekkelig omfattende til at en kan få gjort det meste som er av interesse på desktop miljøer.

 

Håper den kjører like smertefritt under OSX.

Lenke til kommentar
En annen ting Virtualbox mangler er auto poweron ved boot og autoshutdown ved shutdown av windows host.

Noen som har en fin løsning for gitt problem?

 

Kan Virtualbox dette på linux host? Da er jeg i så fall rimelig sikker på jeg går over til Virtualbox.

Kjører i dag vmware på linuxserver, og bruker webguien til å holde oversikten. Har Virtualbox noen lignende muligheter?

Lenke til kommentar

Kan Virtualbox dette på linux host? Da er jeg i så fall rimelig sikker på jeg går over til Virtualbox.

Kjører i dag vmware på linuxserver, og bruker webguien til å holde oversikten. Har Virtualbox noen lignende muligheter?

 

Jepp. Det finnes flere løsning på det. Noen penere enn andre.

Har en link til en veldig pen løsning hjemme. Skal poste den i kveld :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...