Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei sveis!

 

Jeg trenger web host til asp.net 3.5 (C#) og når man googler etter slikt får man alt for mye å velge mellom. Det er vanskelig å vite hvem som er bra, men jeg kan tenke meg at det er mange her som har noen å anbefale?

 

Jeg er fersk i faget, så jeg vet ikke så veldig mye om hva jeg skal se etter, men dette var lista jeg fikk høre jeg trengte:

 

- IIS (dette har vel alle windows servere?)

- .NET 3.5 redistributable, ASP 2.0

- web server må tillate ASP 2.0

- mssql

 

Vil gjerne har domene med på kjøpet og trenger .no domene til en av sitene jeg skal lage. Men jeg skal også lage noen internasjonale sites og vet at servere bl.a. i usa kan være billigere og bedre (mer plass osv). Så jeg vil gjerne ha tips om begge deler.

 

På forhånd takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva du kan gjøre med serveren :)

 

Med en dedikert server så leier du en hel maskin. Men med windows så kommer det seg vel fort på rundt $100 pr mnd.

 

Nå har jeg benyttet kun Linux-hoster selv, men jeg har alltid funnet gode tilbud på denne siden:

http://www.webhostingtalk.com/forumdisplay.php?f=4

 

Akkurat nå ser jeg det er tilbud der fra rundt $8/mnd.

 

-C-

Lenke til kommentar

Hei,

 

Etter det jeg leste, så virker det som dedikert server er litt over kill i forhold til hva du trenger.

 

For et år siden når jeg utviklet litt asp.net, vurderte jeg en virtuell server fra Webhuset. (http://www.webhuset.no/tjenester/virtuell-server/)

 

Disse ser ganske rimelige ut syntes jeg og jeg fant egentlig ikke en asp.net hosting tjeneste som jeg kunne slå meg til ro med.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Ja hvis du har penger å benytte på en Windows 2008 lisens til en hobbyserver hjemme så...

 

Evt. kan du jo sette opp en Linux-boks med Mono? :)

 

-C-

 

Gratis? :p

 

Kan nevne at mange skoler (høgskoler/universitet) har MSDNAA avtale, om det gjelder trådstarter er jo den grei. Hvis ikke blir det litt dyrt da... ser den.

Endret av South_Bridge
Lenke til kommentar
Ja hvis du har penger å benytte på en Windows 2008 lisens til en hobbyserver hjemme så...

 

Evt. kan du jo sette opp en Linux-boks med Mono? :)

 

-C-

MSDN er tingen og hvis man skal sette opp en Linux box så er det siste jeg ville kodet i ASP.Net. Mono ligger vel en versjon etter Microsoft hele veien...

Lenke til kommentar
Ja MSDN er tingen, men det er ikke alle som er så heldig å ha et MSDN abbonement. :)

 

-C-

 

Det er sant.

 

Men når du først nevnte Mono, jeg har selv ikke prøvd det, har du prøvd å bruke det eller om det er noen andre her sohar prøvd og sett hvordan det er å jobbe med?

 

Har bare vurdert å prøve selv, helt til jeg bestemte at jeg ville kode i 3.5 og ikke 2.0...

Lenke til kommentar

Etter mye leting etter en webserver som støtter ASP.NET og mulighet for å kunne legge inn egne tilleggsmoduler på IIS tjenesten osv. fant jeg ut att en dedikert server var noe jeg kunne prøve for å teste det.

 

Bruker fasthosts.co.uk

ligger til 650-700,- i måneden. Dyre penger, men du får en helt egen server.

10MBit inn/ut, 500gb disk, 2gb ram, 2.8 ghz dual core ubegrenset dataoverføring.

Ingen liten skrift eller hake med denne ubegrensede overføringen!

 

Selvsagt, kanskje litt overkill om du bare skal ha dette ene prosjektet.

 

 

 

Windows 2008 Web Edition

Windows 2008 Standard - Plus £15pm +VAT

Windows 2003 Web & Standard Editions

MS SQL Server Web 2008 - £29pm +VAT

.NET Framework 3.5 and ASP 3.0 support

PHP 5.1.6 and Perl 5.8 support

IIS7 web server

Windows Platform Installer pre-installed

MailEnable POP3 and SMTP

MS FTP

MS DNS - Windows 2008 Standard only

IPSec port security

 

 

 

 

Du har som sagt tilgang til HELE denne serveren. Så du kan bytte ut operativ systemet om du har noe annet du heller vil ha. Du har KVM tilgang gjennom nettleser

 

 

Edit:

Du kan også få relativt billige web hosting gjennom fasthosts.

http://www.fasthosts.co.uk/hosting/windows-developer/

Endret av brgr
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...