Gå til innhold

[Løst] Letteste vei offshore?


MonkeyMadness

Anbefalte innlegg

yo!

 

Jeg går Vg2 Produksjon -og Industriteknikk, og har veldig lyst til å komme meg offshore etter endt skolegang.

Jeg har funnet tre ting jeg kunne tenke meg å gå etterpå:

 

- Industrimekaniker

- Industrirørlegger

- Industrimontør

 

Alle virker interessant, lurer bare på om noen vet hvilken av disse som man kommer seg lettest offshore med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
yo!

 

Jeg går Vg2 Produksjon -og Industriteknikk, og har veldig lyst til å komme meg offshore etter endt skolegang.

Jeg har funnet tre ting jeg kunne tenke meg å gå etterpå:

 

- Industrimekaniker

- Industrirørlegger

- Industrimontør

 

Alle virker interessant, lurer bare på om noen vet hvilken av disse som man kommer seg lettest offshore med?

ingenting er letteste vei. For du må stå på, skille deg ut på en god måte og være den de søker.

Men du kan jo gå inn på hjemmesiden og se om det står hvor mange lærlingplasser de har i vært yrke du ønsker. Og så ser du jo hvor de tar inn mest folk. Men det er ikke noen garangti for at du kommer deg ut!

Lenke til kommentar
yo!

 

Jeg går Vg2 Produksjon -og Industriteknikk, og har veldig lyst til å komme meg offshore etter endt skolegang.

Jeg har funnet tre ting jeg kunne tenke meg å gå etterpå:

 

- Industrimekaniker

- Industrirørlegger

- Industrimontør

 

Alle virker interessant, lurer bare på om noen vet hvilken av disse som man kommer seg lettest offshore med?

 

alle disse fagene kan du komme deg ganske lett offshore med, men den enkleste er kanskje Industrimekaniker. kan hende du må koste på deg sikkerhetskurset, men det er det verdt.

 

lykke til

Lenke til kommentar
yo!

 

Jeg går Vg2 Produksjon -og Industriteknikk, og har veldig lyst til å komme meg offshore etter endt skolegang.

Jeg har funnet tre ting jeg kunne tenke meg å gå etterpå:

 

- Industrimekaniker

- Industrirørlegger

- Industrimontør

 

Alle virker interessant, lurer bare på om noen vet hvilken av disse som man kommer seg lettest offshore med?

 

alle disse fagene kan du komme deg ganske lett offshore med, men den enkleste er kanskje Industrimekaniker. kan hende du må koste på deg sikkerhetskurset, men det er det verdt.

 

lykke til

Så nå er det lett og komme seg ut?

Vet du hvor mange som søker seg ut da? Både som lærling og som fagarbeider er det så mange søkere at de kan velge akurat den i ønsker. så at det er enkelt og komme ut er bare piss! Men ja, det er mulig for de som står på og har et mål og komme dit dem vil.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Hva som da? Og hvor? Stress med heftige intervjuer da? Er jo utrolig mye som skal skje i nordsjøen etterhvert så burde jo være muligheter for folk no.

Fikk lærlingkontrakt i 2010 som kranfører og fikk fast jobb etter fagprøven i september 2012. Er på en plattform som heter Heidrun nå.

Intervjuene gikk veldig greit, men var selvsagt nervøs i forkant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...