Gå til innhold

Augustfest 2009 - iamluka - 50mm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På f/1.8 er det ikke lett å se i søkeren hva som er i fokus! Mattskiven som følger med huset viser typisk hva som er i fokus dersom du blender ned til f/3-4. Fant ut det på den harde måten da jeg fikk meg 1.4/50 - skjøt masser av bilder, før jeg kom hjem og så at flesteparten hadde fokusbom og at DOF var for altfor tynn på de gjenværende.. ;)

Prøv selv - sett til f/3.2 og kikk i søkeren - tipper du nesten ikke ser noen forskjell om du trykker inn nedblendingsknappen eller ikke.. :)

Lenke til kommentar
Jeg syns hun(?) ser litt trist ut jeg. Kanskje jeg syns det nettopp fordi øyet ikke er i fokus, sånn som Trondster påpeker. Triste øyne er jo litt uklare, er de ikke?

Hun ja :) Ja, jo. Kan vel være litt enig, men må får kanskje bedre fram at man er trist med skarpe blanke øyne?

Lenke til kommentar
1. august - Tankefull

 

post-188600-1249153230_thumb.jpg

 

f/1.8

1/40 sek

iso 250

 

Hei!

Liker du tankefulle blikket, men er enig med Trondster i at øyet burde vært i fokus. Dette har du tenkt på selv i ettertid, og da har du jo lært noe! Og det er vel hensikten med utfordringen? Flott! :thumbup:

- bjarte

Lenke til kommentar
Får tanker om nostalgi og glemte minner..

..Og trodde først det stod "petteram" på gitaren - huh, annen formubrukers gamle gitar, liksom? ;)

 

Vær som sagt forsiktig med å bruke full åpning, spesielt når motivet er tett på - DOF blir så sabla tynn.. ;)

Hehe.. Det kan nesten se sånn ut :)

 

Jeg tok en del bilder, og varierte en del for å se hvor stor forskjellen ble og de andre bildene ble jeg ikke fornøyd med i det hele tatt, så da ble det dette ;)

 

Hei!

Liker du tankefulle blikket, men er enig med Trondster i at øyet burde vært i fokus. Dette har du tenkt på selv i ettertid, og da har du jo lært noe! Og det er vel hensikten med utfordringen? Flott! :thumbup:

- bjarte

Tusen takk. God poeng forresten! Jeg satser på å lære masse denne festen sånn at jeg er god forberedt til oktoberfesten ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...