Gå til innhold

Zalman Shootout


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra testen:"CNPS6000-Cu har av den grunn lavere termisk motstand enn 3100-Plus, men den økte størrelsen har også en negativ side - vekten. Kjøleren veier nemlig hele 462 gram, og med et standard festeklips er det i overkant av hva festene tåler. Det anbefales derfor å demontere kjøleren under frakt."

 

Er det noen som har hatt problemer med at CNPS6000-Cu har ødelagt festene og "komt seg løs"? Ellers noen lure ideér her?

 

HT

Lenke til kommentar

Hadde med burken på LAN med 6000Cu jeg =)

Det gikk greit det, men jeg var veldig fosiktig og hadde burken liggende hele veien.. Bar den også liggende..

Flytter du mye på burken er en 6000-CuAl og anbefale.. Det er kjedelig og være så forsiktig hver gang du flytter burken..

 

[ Denne Melding var redigert av: eirik_bk på 2002-01-24 21:34 ]

Lenke til kommentar

Jeg har hatt problem med at en Zalman 5005 CU har kommet seg løs fra festene, jeg fikk heller ikke festet den igjen, så maskinen min resulterte i å bråke mer enn hva en FOP38 vifte gjør. Rimelig IRRITERENDE! Jeg bytta til en Taisol vifte, med gammel klassisk viftefesting, og er svært fornøyd.

 

Jeg hadde festa alle delene på zalman vifta godt, og det var helt umulig å få den normal igjen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

halla folkens!

 

lurte på om de som har en zalman cual 6000 kunne poste de temperaturene de har med denna vifta?

 

min ligger rett opp under 60 grader med as3, veldig mye. har et multicom sugent miditower med innsug nederst og utsug øverst og i strømforsyninga. alle enermax på midterste niva, 2 x 80 mm, 1 x 92 mm(i toppen). feil goop"smøring"? har xp 1700 @ standard, med vcore på 1,824, vil ikke gå ned på 1,75, selv om det står i bios. hk ser dere i sign.

 

kom igjen å post nå gutta!

Lenke til kommentar

Hóla!

 

Hmmz, merklig høy temp, når jeg kjører Zalman 6000-Cu ligger jeg på ca. 42C med lik CPU... Tror du har gjort noe feil, eller så har du bare en usedvanlig varm prosessor =)

 

Hvilken hastighet kjører du viften på? Og sånn ca. hvor mange grader er det inne i kassen din?

_________________

Mvh

 

Eirik Bjerknes Kolstad

http://www.overklokking.no

 

 

[ Denne Melding var redigert av: eirik_bk på 2002-02-25 22:32 ]

Lenke til kommentar

On 2002-02-25 22:29, eirik_bk skrev:

Hóla!

 

Hmmz, merklig høy temp, når jeg kjører Zalman 6000-Cu ligger jeg på ca. 42C med lik CPU... Tror du har gjort noe feil, eller så har du bare en usedvanlig varm prosessor =)

 

Hvilken hastighet kjører du viften på? Og sånn ca. hvor mange grader er det inne i kassen din?

 

 

----------

 

Jeg har den på maks hastighet! skal vifta blåse eller suge? min blåser. kab tempen er på 28 grader etter 5 min, måltmed sånt vanlig termometer som er på veggen.

 

merkelig detta her. får sjekke med goopen kanskje, planslipning og..

Lenke til kommentar

jeg har et asus A7A med en 1333mhz tbird på

 

temp ligger på ca 24 grader når maskinen har idlet i et døgn (kommer seff an på hvor varm det er i rommet da) men i vanlig windowsbruk (web,irc,winamp) ligger det på mellom 35 og 45 grader... jeg har aldri vært over 52 grader med den, men det kommer antageligvis av at jeg ikke har overklokka, og kjører vifta på full trøkk hele tiden...vet egentlig ikke om det bråker så mye, for jeg har en PSU som bråker noe så inn i #¤%¤&¤& :razz:

men overall er jeg fornøyd med stellet.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-28 14:46, eirik_bk skrev:

Viften skal være montert til og blåse. Prøv og ta av side døren på kabinettet, sjekk goop'en.

Hvilket program bruker du til og lese av CPU temp?

Asus probe bugger veldig ofte...


Mvh

Eirik Bjerknes Kolstad



<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: eirik_bk på 2002-02-28 14:47 ]</font>


 

 

bruker asus probe ja.. men har også sjekket med hmonitor, og da var tempen den samma. samme når jeg sjekker tempen i bios..

 

vifta mi blåser, og den synker med ca 5 grader da sidedekselet taes av.

 

får vel legge på et nytt lag as3 etter jeg har unlocka cpuen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, æ hadde tenkt tel å kjøpe Zalman CNPS6000-CuAl, men så lure æ på følgende:

 

- Får den nok plass på et Asus A7V266-E med 2 ram brikker?

- Jeg har en Athlon T-Bird 1,4 ghz, finnes det andre kjølere som er ca like stille? æ e ute etter en stillegående kjøler nemli(e vi ikje alle det da?)

Lenke til kommentar

Jeg har en cnps 6000 cu og er meget godt fornæyd med den. med en kabtemp på 22 - 26 grader, as3 på en 1,2 gig t-bird ligger tempen mellom 35 - 39 grader. Det jeg vil anbefale de som nå sitter å lurer på å skaffe seg en cual 6000 fordi de har planer om å springe tur med PC-en er å vente noen uker til 3dfxcool og microplex får zalmans nye flagskjip som benytter de fire hullene rund cpu sockete. Denne er enda bedre og med 810gram pure cobber så MÅ den bare kjøle godt. Til denne ribben er samme vifte og reostat brukt. Er spent på å se hvilke temperaturer denne ribben klarer å presse amder ned i!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...