Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Få spilleren til å holde på innstillingene til neste gang.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Nettopp kjøpt ny pioneer spiller (DEH 4100UB)

Som jeg har montert i en Volkswagen stasjonsvogn 2001 mod.

 

Problemet er at spilleren ikke klarer å holde på innstillingene,

 

DVS at hver gang jeg skrur av tenningen og drar ut nøkkelen så må jeg stille inn igjen alt i spilleren både oppsett og stille inn igjen radiokanaler, finne igjen hvor på plata jeg avslutta osv...

 

Utrolig irriterende når man har koblet til en kilde med 300sanger, så får man bare hørt på de første 10 pga man begynner på nytt igjen neste gang man starter bilen....

 

Hva har jeg koblet feil???

burde ikke disse spillerne ha internt minne som holdt på denne informasjonen?

Er samme problemet på faddern sin passat. (97 mod)

 

Har ikke gjort noe annet en å plugge ledningene rett i spilleren da kontaktene passet fra den originale blaupunkt spilleren som stod i...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
må jo si det høres ut som rød og gul er byttet rundt.

vis du har brukermanualen anbefaler jeg deg å lese i den. der står det hva som er hva og hvordan du kan koble for fikse problemet.

vel det pleier iallefall det.

 

prøvde å bytte om rød og gul, da fikk jeg ikke liv i den i det hele tatt.

 

byttet på bilsiden av isopluggen...

Lenke til kommentar

kan være der problemet ligger.

ikke alltid disse bilprodusentene følger normen til bilradioene :p

vis før du begynte det var gul til gul og rød til rød før og etter isokoblingen, så kan det ha noe for seg å bytte på de.

de aktuelle fargene jeg snakker om er farger på kablene ut fra spiller til kobling. som oftest så er det lagt til rette for at du kan koble utenom nøkkelstyringen sånn i tilfelle det ikke er lagt opp på bilen din o.l.

 

så kort og godt vis du skal prøve midt eksempel så må du følge merkingen på kablene ut fra spilleren, da jeg ikke har ide om merkingen fra bilprodusentens side.

 

*tillegg*

når jeg snakker om brukermanual og farge på ledninger så snakker jeg utelukkende om spilleren da jeg ikke kjenner noe spesifikt til bilmerket ditt.

Endret av stich_it
Lenke til kommentar
kan være der problemet ligger.

ikke alltid disse bilprodusentene følger normen til bilradioene :p

vis før du begynte det var gul til gul og rød til rød før og etter isokoblingen, så kan det ha noe for seg å bytte på de.

de aktuelle fargene jeg snakker om er farger på kablene ut fra spiller til kobling. som oftest så er det lagt til rette for at du kan koble utenom nøkkelstyringen sånn i tilfelle det ikke er lagt opp på bilen din o.l.

 

så kort og godt vis du skal prøve midt eksempel så må du følge merkingen på kablene ut fra spilleren, da jeg ikke har ide om merkinge nfra bilprodusentens side.

 

WOHO!

 

thanks!

 

nå funka det,

 

 

var bare å koble om rød på gul og gul på rød i på selve spiller kontakta, piece of cake!

 

Fakkern og jeg som kappa så mye dritt på insiden der, få det sammen med de småstumpene=P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...