Gå til innhold

Sette opp et billig mediasenter?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen har noen forslag til en billig mediasenter løsning?

 

Tanken jeg har tenkt er å bygge en pc i et minimalt kabinett, og den må ha HDMI utgang, og nok power til å kunne kjøre Windows XP/Vista og å kunne laste ned film, musikk også videre på 100MBit/s.

Tanken er billigst mulig, som duger med MediaPortal eller XBMC eller noe i den duren.

 

Forslag tas imot med takk :)

Endret av tool-nes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt sitter i Asus kabinettet ja! Det er jo genialt!

 

Er det egentlig bare å løpe å kjøpe nå da? hehe

Ingenting som mangler for at denne skal fungere, kjøre HD-filmer, laste ned ditt og datt, og kjøre musikk?

 

Denne styres med tastatur og mus? Er det mulig å få en fjernkontroll til å funke med XBMC eller Media Portal eller noe lignende?

 

Hvilket program anbefales til å bruke som media senteret? Jeg har vel egentlig bare hørt om Media Portal og XBMC. Er blitt veldig glad i XBMC på den gamle xboxen.

Endret av tool-nes
Lenke til kommentar
VDPAU gjør at skjermkortet dekoder blu-ray/HD filmer (h264) i stedet for CPU.

Dette fører til mindre strømforbruk og mindre varme/støy.

 

Oki, da prøver jeg nok å få det til med ubuntu + XBMC.

Noe spesielt jeg burde gjøre der? Annet enn å legge inn Ubuntu og XBMC.

Noen gode nedlastingsprogrammer? usenet og torrent.

 

Nå har du jo allerede bestilt inn deler, men for fremtidge forumbrukere som er på jakt etter det samme og søker så kan jo kanskje denne vurderes ?

 

Så kan man kjøpe en slimline BD spiller i tillegg.

 

Så bra ut den! Hadde seriøst blitt vurdert hadde jeg visst om den litt før.

Endret av tool-nes
Lenke til kommentar

Mener Azureus følger med Ubuntu, iallefall er det enkelt å installerere.

 

Til Usenet er det ingenting som slår SabNZB.

Den er helautomatisk. Bookmark en post i newzbin, så blir den automatisk lastet ned, pakket ut og katagorisert.

 

Nå har du jo allerede bestilt inn deler, men for fremtidge forumbrukere som er på jakt etter det samme og søker så kan jo kanskje denne vurderes ?

 

Som rent mediacenter er jeg tildels enig, men atom prosessoren har begrensninger.

Det er bla. flere tilbakemeldinger om at navigering i Mediaportal virker treg.

Det er også formater som ikke er støttet av ION plattformen som denne ikke kan spille av.

Lenke til kommentar

Hvilke formater er det ? Jeg vurderer å kjøpe en sånn en, riktignok til litt annet bruk, men greit å vite likevel :)

 

Når det gjelder Ubuntu og torrent så bruker jeg selv rTorrent med wTorrent webgui. Fungerer veldig bra. Ren rTorrent fungerer jo også helt fint, men wTorrent føler jeg tok det hele til nye høyder :)

Endret av Nero Burningwr00m
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke se om det følger med en dvd-spiller i ASUS Punditen. Gjør det det?

Eventuelt, hvilken burde jeg kjøpe? Tenker billigst mulig med ålreit kvalitet. Er ikke så ofte jeg ser på dvd.

Så får jeg oppgradere til Blue-Ray senere, ser noen rykter om at det skal bli mye billigere neste år.. hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...