Gå til innhold

Norsk bildebyrå ser dagens lys


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Var ikke videre imponert over kvaliteten på bildene heller, men det kommer seg vel

 

Så ble det vel kanskje litt rotete med både engelsk og norsk oppå hverandre. Kanskje ha to språk versjoner av siden hadde gjrot susen. Kanskje den skulle vært i beta en liten stund til..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Priser fra 49,- til 299,- ...... altfor lite.

 

Tipper det er beregnet for de som vil tjene litt penger her og der.

Bildene blir sikkrt mest brukt til illustrasjonfoto i aviser, blader etc.

 

Tenk på det: selger du 10 bilder så har du 2990.-, selger du hundre har du 29990.- :)

Lett måte å å solgt bildene sine på egentlig.

Men det er vel selvsagt snakk om et stockfoto bildebyrå.

 

Så for etablerte fotografer så er dette ikke noe.

 

Andreas

Lenke til kommentar

Prisen er laber synes jeg, men det er den for generell stock over alt. Jeg synes det er en ide å tenke på timelønn her. Et bra stockbilde med hvit bakgrunn og salgspotensiale, er ikke unnagjort på 2 minutter med rigging, postprosessering, opplasting og tagging.

 

Jeg er riktignok enda mer skeptisk til å selge bilder av bygninger og steder til redaksjonell bruk. Da snakker vi en litt annen form for billedbyrå og etter min mening andre takster.

 

La oss si det har vært en hendelse på f.eks et hotell eller et kjøpesenter i din by. Du har lagt bilde av det bygningen ut på imgs. Det er selvfølgelig ikke et bilde som viser "action", men likevel et relevant bilde for nettaviser i hovedstaden som mangler andre bilder. Er det da "verdt det" å få 75kr for et bilde som havner på forsida av vg-nett? Et som de kan bruke om igjen så mange ganger de vil i forbindelse med den saken - også på papir?

 

Kjenner jeg nettavisene rett, venter de forøvrig til en eller annen tulling med mobiltelefon betaler 5kr for å sende mms til dem og sier "tøft, jeg fikk bildet mitt på vg!" etterpå. :nei:

 

Det blir spennende å se hvordan fremtiden blir for dette stedet. Kanskje legger jeg ut noe generelt fjas for gøy, men lettjente penger er det definitivt ikke!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...