Gå til innhold

Obama vant gjennom SMS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har fulgt så smått med på valget, og tanken på McCainsom president virket på meg som svært skremmende. På mange måter som Bush har sære måter å uttrykke seg på fant jeg det samme gyldig for han.

 

Synes det er svært gledelig at Obama har blitt valgt som president.

Og jeg er svært spent på hvordan de forskjellige krigs konflikter nå vil utløpe seg og ikke minst hvordan Østen vil motta nyheten.

Lenke til kommentar
Jeg har fulgt så smått med på valget, og tanken på McCainsom president virket på meg som svært skremmende. På mange måter som Bush har sære måter å uttrykke seg på fant jeg det samme gyldig for han.

 

Synes det er svært gledelig at Obama har blitt valgt som president.

Og jeg er svært spent på hvordan de forskjellige krigs konflikter nå vil utløpe seg og ikke minst hvordan Østen vil motta nyheten.

 

Blir ikke noe mindre skremmende med Obama som president..

Lenke til kommentar
Blir ikke noe mindre skremmende med Obama som president..

Fordi han er svart??

Vennligst begrunn synspunktet ditt. :)

 

Jeg har ikke fulgt med all verden på valget, men synes Obama virker som en mann som faktisk kan gjøre en god jobb, og holder det han lover.

Men tiden vil vise.

Endret av Steina
Lenke til kommentar
Blir ikke noe mindre skremmende med Obama som president..

 

Fordi at?

 

Obama vil trekke ut styrkene fra Irak over 16 måneder, men han vil forsterke styrkene i Afghanistan og Pakistan.. Iran holder på og utvikle atomvåpen, dette liker ikke USA så Obama vil prøve og komme til en enighet med Iran om dette(over samtale).. Iran er en trussel for Israel.. Vist Iran gjør seg vrange her, er det nok fare for at USA kommer til og innvadere dette landet også.. Siden de har påtatt seg rollen som verdens politiet..

 

Mens McCain nekter og tape en krig.. så han hadde kjørt på med styrker i Irak..

 

Så jeg tror det ville vært rimelig det samme i Østen uansett hvem som styrer landet..

 

Men jeg tror det er bra for økonomien til USA at Obama ble valgt..

Lenke til kommentar

At amerikanerne har for vane å ha dårlig statistikk på valgdeltakelse er jo ikke noe rart. Når man har valget mellom epler eller pærer, og aldri får tilbud om noen andre sorter, blir man jo gjerne litt likegyldig til det hele.

 

At Obama vant, var noe hele verden var sikker på at kom til å skje. Det er derfor svært rart at McCain tross alt fikk så mye stemmer som han gjorde.

 

Det er nok desverre fortsatt mye rasisme i USA, men det er godt å se at endel nå gir etter og faktisk stemmer på den mest fornuftige kandidaten fremfor å la rasismen styre. For å si det sånn, om man er mest gla i epler, så er det bedre med en veldig bra pære, enn et gammelt guffent eple. Og det er kansje det noen har tenkt i år.

 

Jeg tror ikke det hadde hatt noe å si om Obama hadde hatt både farget far og mor. Tror de som lar rasismen styre, drar alle under en kamm.

 

Jeg ville satt mine penger på Obama siden han stilte til valg. Så godt å se at flertallet tenker det samme. Så nå gjelder det bare å krysse fingrene for at han apekatten som nå sitter med spakene ikke gjør noe uopprettelig før han går av.

Lenke til kommentar

Spiller ikke så stor rolle hvem som sitter med spakene så lenge våpenindustrien i USA er såpass store. Det er ingen president som kunne valgt å trekke alt tilbake f.eks. Da ville våpenindustrien satt seg på bakbeina.

 

Jeg tror uansett at USA er mer tjent med å ha en president som ønsker å løse konflikter i samtale, enn med bruk av B2 bombefly.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...