Gå til innhold

Fjern overflødige programmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jepp den rydder både opp i registeret og etterlatte filer, har brukt dette programmet med stor hell nå og den finner ganske mye faktisk, så de standard avinstallasjonsprogrammene er veldig slappe. Dessuten kan du velge hvor aggresivt eller dypt programmet skal lete i registret og etter filer, hvis du er litt sart eller redd av deg

Lenke til kommentar
men her laster man altså ned et program for å bli kvitt andre programmer....

 

jaja trukke det.

Da regner jeg med at du er motstander av f.eks. antivirus også?

 

Tror ikke du tok poenget hans ;)

 

Min syn er at dette bare er nok et overflødig program som vil legge seg i haugen

blandt andre. Finnes allerede flere utmerkete programmer som gjør samme/bedre nytte.

Som nevnt i posten over meg,CCleaner, og en annen favoritt av mine er TuneUp Utilities.

Har jo også MS sin egen Powertoy TweakUI, men alt den gjør kan man også gjøre selv manuelt

via menyer og regedits, men er en del enklere å gjøre med TweakUI.

TuneUp har også en avinstaller som fungerer utmerket.

 

Dessuten hvis folk har så mange programmer at dem må få tips of hvilket dem skal fjerne,

så har dem jo i utgangspunktet ikke kontroll på maskinen sin, noe alle burde ha.

 

"All Programs" på start menyen bør ikke strekke seg mer enn to kolonner spør du meg.

Lenke til kommentar
Tror ikke du tok poenget hans ;)

 

Min syn er at dette bare er nok et overflødig program som vil legge seg i haugen

blandt andre. Finnes allerede flere utmerkete programmer som gjør samme/bedre nytte.

Som nevnt i posten over meg,CCleaner, og en annen favoritt av mine er TuneUp Utilities.

Har jo også MS sin egen Powertoy TweakUI, men alt den gjør kan man også gjøre selv manuelt

via menyer og regedits, men er en del enklere å gjøre med TweakUI.

TuneUp har også en avinstaller som fungerer utmerket.

 

Dessuten hvis folk har så mange programmer at dem må få tips of hvilket dem skal fjerne,

så har dem jo i utgangspunktet ikke kontroll på maskinen sin, noe alle burde ha.

 

"All Programs" på start menyen bør ikke strekke seg mer enn to kolonner spør du meg.

 

Tror ikke du tok poenget heller. Som påpekt ovenfor er ikke CCleaner egnet til å avinstallere programmer.

Dessuten visste jeg ikke at "All Programs" var delt opp i kolonner?

Lenke til kommentar
Etter min mening er det best å prøve å unngå å instalere unødvendig programvare.

Eller du kan bruke sandboxie til å teste ting... Holder ihvertfall mitt system raskt.

Og til de som klager på vitsen med å ha enda et program til å slette andre programmer:

Dere blir overrasket over hva de finner :) (CCleaner fjerner ikke alt som Your Uninstaller (og sikkert revo også) gjør) ^^

Lenke til kommentar
Tror ikke du tok poenget heller. Som påpekt ovenfor er ikke CCleaner egnet til å avinstallere programmer.

Dessuten visste jeg ikke at "All Programs" var delt opp i kolonner?

 

Joa, skjønte nok hva du mente, men du satt det så på spissen at jeg måtte

kommentere det. Stor forskjell på ikke ha AV enn programmet diskutert i artikkelen.

Uten å vedde ekte penger, så vedder jeg på at om noen måneder er det programmet

nesten ikke nevnt lenger.

 

Ang start meny, så har jeg det hvertfall slik på XP. Den scroller ikke nedover,

men går videre til venstre.

1z73dc8.jpg

har fresh XP, så måtte copy paste litt for å vise hva jeg mente.

Hvis den går flere kolonner bortover, da begynner det å bli en smule mye

etter min mening.

 

(funker ikke imgw?)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg anbefaler på det sterkeste Easycleaner 2.0. Den fjerner en masse, som hverken Free registry cleaner eller Ccleaner finner. Dessuten har du masse valgmuligheter. Det bør prøves!

Lenke til kommentar
men her laster man altså ned et program for å bli kvitt andre programmer....

 

jaja trukke det.

Da regner jeg med at du er motstander av f.eks. antivirus også?

 

Tror ikke du tok poenget hans ;)

 

Min syn er at dette bare er nok et overflødig program som vil legge seg i haugen

blandt andre. Finnes allerede flere utmerkete programmer som gjør samme/bedre nytte.

Som nevnt i posten over meg,CCleaner, og en annen favoritt av mine er TuneUp Utilities.

Har jo også MS sin egen Powertoy TweakUI, men alt den gjør kan man også gjøre selv manuelt

via menyer og regedits, men er en del enklere å gjøre med TweakUI.

TuneUp har også en avinstaller som fungerer utmerket.

 

Dessuten hvis folk har så mange programmer at dem må få tips of hvilket dem skal fjerne,

så har dem jo i utgangspunktet ikke kontroll på maskinen sin, noe alle burde ha.

 

"All Programs" på start menyen bør ikke strekke seg mer enn to kolonner spør du meg.

 

 

Akkurat!

 

Hva skal man med flere programmer, når utgangspunktet er å bli kvitt dem!

 

Jeg trenger et OP system(uten 100 tillegsfunksjoner), mail og web browser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...