Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte en MSI GS60 6QD-400NE Ghost Pro 15,6 i går. Jeg vil gjerne oppgradere hardware på den etterhvert og har lite peiling. Hvordan vet jeg hvilke deler jeg kan bytte ut, og hvilke deler som passer?

Endret av Kaleks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg ikke tar feil så kan du oppgradere M.2 SSD, vet ikke hvor stor den er i din MSI. Den vanlige HDD kan du oppgradere til en SSD. Men jeg vet jo ikke hvilken hardware laptopen kom med.

 

Uansett så er det M.2 sporet visst et kombi spor, så det skal være mulig å bruke både M.2 SATA3 og M.2 PCIe NVMe. Den raskeste er NVMe M.2, som er ca 2 til 3 ganger raskere, men også litt dyere. Det er mulig den kommer med en M.2 NVMe SSD, og da er det enste valget du har er å oppgradere til en større M.2 NVMe.

 

Edit: Dessverre så krever det en hel del skruing før du kommer til M.2, for å skifte HDD, må kun bunnen fjernes.

Du kan jo titte litt på denne guiden hvis du føler for å "røske" laptopen i småbiter.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Du kan også oppgradere RAM fra 8 til 16 GB, men det forutsetter at du skifter ut brikkene som står i fra før.

 

CPU- og GPU-oppgradering er ikke noe du trenger å tenke på å finne på å gjøre på en laptop med mindre du er såpass kompetent at det ville vært unødvendig for deg å i det hele tatt stille dette spørsmålet - og iallefall ikke på en maskin du er redd for å ødelegge.

Lenke til kommentar

Når det gjelder MSI sine laptoper, så tror jeg ikke det. Jeg fant denne utalelsen fra MSI Support i et forum:

 

"Removing warranty sticker and mount SSD inside of your computer doesn't change anything in case of warranty rules for other components. MSI users are allowed to void the warranty sticker to upgrade RAM, HDD and also for cleaning purposes. However, please note that any hypothetical damages which may occur during mentioned actions will not be covered under manufacturer's warranty ( for eg. Scratches, broken pieces, damaged pins etc.)"

 

Jeg har selv nettopp kjøpt en MSI GT80S, og over en skrue er det klistret en lapp som sier noe ala "(Warranty Sticker. Void if tampered)". Men som du ser over, så gjelder tydeligvis noe annet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...