Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fransk nivå 3?


Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

Går i Vg2 og skal veldig snart velge fag for neste år. Vurderer å ta fransk 3 fremfor biologi 2, ettersom jeg tror det er enklere å få god karakter i fransk enn i biologi. Er det noen som har erfaring med ett eller begge fag, og som har lyst til å dele sine tanker med forumet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 år senere...

Tenker bare å nevne hvordan fransk 3 privatisteksaen foregår (muntlig)

 

Vi fikk to oppgaver på forberedelsesdelen:

En tekst som man skulle lese under forberedelsesdelen, og så gi et sammendrag etterpå. Denne teksten handlet for de fleste om fransk kultur eller politikk.

 

Presentere ett emne innenfor pensum. Her får man gjerne en oppgave om å presentere en bok, film eller noe kunst. Hvis du får i oppgave å presentere en bok, bør du ha litt kunnskaper om forfatteren.

 

Til slutt er det et en spontan samtale om ett ukjent tema. 

 

Jeg fikk altså ikke noen lytteoppgave på fransk 3 muntlig eksamen. Lurer på om man kun har dette i fransk 1 og 2? Er ikke helt sikker. 

 

Lenke til kommentar

Heisann folkens!

 

Går i Vg2 og skal veldig snart velge fag for neste år. Vurderer å ta fransk 3 fremfor biologi 2, ettersom jeg tror det er enklere å få god karakter i fransk enn i biologi. Er det noen som har erfaring med ett eller begge fag, og som har lyst til å dele sine tanker med forumet?

Hei er det ikke slik at du må velge å følge to fag fra samme programområdet i både vg2 og vg3. Hvordan blir byttet med fransk 3/  biologi i forhold til dette?

Lenke til kommentar

 

Heisann folkens!

Går i Vg2 og skal veldig snart velge fag for neste år. Vurderer å ta fransk 3 fremfor biologi 2, ettersom jeg tror det er enklere å få god karakter i fransk enn i biologi. Er det noen som har erfaring med ett eller begge fag, og som har lyst til å dele sine tanker med forumet?

 

Hei er det ikke slik at du må velge å følge to fag fra samme programområdet i både vg2 og vg3. Hvordan blir byttet med fransk 3/  biologi i forhold til dette?

Tråden er bumpet, du refererer og spør om noe fra 2011...

 

(For ordens skyld: Det er mulig at de samme reglene fremdeles gjelder - men det er noe jeg ville ha sjekket i så fall...)

Lenke til kommentar

 

Heisann folkens!

 

Går i Vg2 og skal veldig snart velge fag for neste år. Vurderer å ta fransk 3 fremfor biologi 2, ettersom jeg tror det er enklere å få god karakter i fransk enn i biologi. Er det noen som har erfaring med ett eller begge fag, og som har lyst til å dele sine tanker med forumet?

Hei er det ikke slik at du må velge å følge to fag fra samme programområdet i både vg2 og vg3. Hvordan blir byttet med fransk 3/  biologi i forhold til dette?

 

Skal vel ha 3 programfag i vg3, så kabalen går opp så lenge dei to andre er realfag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...