Gå til innhold

Yellow register


Anbefalte innlegg

Hei, noen som har kjennskap til yellow register? startet ett enkelmannsforetak for noen år siden, og da syns jeg å huske at det firmaet ringte meg og tilbydde seg å ordne internett side til meg og div. Fikk for noen dager siden en inkasso på over 20tusen fra dem? Vil prøve alt jeg kan for å ikke betale for jeg kan ikke se at jeg har fått noe produkt fra dem! Leste litt på nettet om dem og det var ikke mye positivt å lese om dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har neppe mottatt noe fysisk produkt. Produktet du (muligens) har kjøpt er oppføring i ett selskapsregister som sikkert lover deg en kjempeøkning i kundemasse, som regel mot en årlig sum.

 

Det første du bør gjøre er å bestride kravet, begrunnet med at du ikke kan se å ha inngått noen avtale med kreditor. Da kan ikke inkassoselskapet kjøre saken videre før bestridelsen er avklart.

Hvis det er slik at du faktisk takket ja til dette produktet når de ringte deg stiller det seg annerledes, men de må allikevel kunne dokumentere at du faktisk har inngått en avtale. Enten muntlig eller skriftlig aksept vil nok i en slik sak være gyldig, så fremt de har opptak av den aktuelle samtalen hvor du bekrefter at du ønsker å kjøpe tjenesten.

Endret av JonasPB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...