Gå til innhold

USA ferie i sommer - nettilgang på telefon?


Anbefalte innlegg

Vi skal 4 uker til California i sommer, og jeg kunne godt tenkt meg å oppdatere facebook on the go.

Med mitt netcom abo koster det 50kr for 30MB pr dag = ca 1500kr

Er det noen som har erfaringer med smartere løsninger i USA? Helst en løsning som alle i familien kan benytte seg av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du tilbake i forholdsvis nær fremtid og vil ha samme nummer, eller er ikke det så farlig?

 

For sistnevnte fungerer f.eks. SimpleMobile fint. Simkort koster et par dollar, pakke med 2GB starter på rundt 40 dollar og du får forholdsvis store pakker (10GB) ganske rimelig. Kan også få med internasjonal ringing, så man kan ringe hjemover også. Finner andre også, jeg har brukt SimpleMobile og vært rimelig greit fornøyd. Red Pocket er en annen leverandør, men litt dyrere enn SimpleMobile. Prøvd disse også, og fungerte fint. Begge har også rene datapakker hvis du ikke trenger å kunne ringe. Begge får du forøvrig på typiske elektrosjapper. AT&T har også muligheter for dette, med prepaid-pakker. Mange leverandører, men SimpleMobile fungerte brillefint for meg.

 

Hvis du derimot ønsker et telefonnummer som du har permanent er Roam Mobility helt sjef. De koster omtrent det samme på månedsbasis som de ovennenvte, men SIM-kort koster litt mer og du må få tak i det fra Canada. Du kan imidlertid velge antall dager nøyaktig, så hvis du skal være der i 10 dager setter du start/sluttdato på abbonementet og betaler ikke for dager du ikke bruker. Perfekt for meg ihvertfall, som ofte har en liten uke eller to i USA om gangen. Veldig kurant å ha samme nummer hele tiden også, så man slipper å bytte og oppdatere venner og familie hver gang man er der.

 

Skal du dele internett med hele familien kan du gjøre det fra telefonen, men det kan jo til tider bli upraktisk og sluker batteri. Fungerer også å kjøpe et 4G hotspot, f.eks. på BestBuy, og sette inn et av de ovennenvte SIM-kortene der og bruke den for å dele nett. 

 

Så det er mine anbefalinger. Oppsummert:

Engangsbruk: SimpleMobile

Flergangsbruk: Roam Mobility

Endret av Henrik C
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal du tilbake i forholdsvis nær fremtid og vil ha samme nummer, eller er ikke det så farlig?

 

For sistnevnte fungerer f.eks. SimpleMobile fint. Simkort koster et par dollar, pakke med 2GB starter på rundt 40 dollar og du får forholdsvis store pakker (10GB) ganske rimelig. Kan også få med internasjonal ringing, så man kan ringe hjemover også. Finner andre også, jeg har brukt SimpleMobile og vært rimelig greit fornøyd. Red Pocket er en annen leverandør, men litt dyrere enn SimpleMobile. Prøvd disse også, og fungerte fint. Begge har også rene datapakker hvis du ikke trenger å kunne ringe. Begge får du forøvrig på typiske elektrosjapper. AT&T har også muligheter for dette, med prepaid-pakker. Mange leverandører, men SimpleMobile fungerte brillefint for meg.

 

Hvis du derimot ønsker et telefonnummer som du har permanent er Roam Mobility helt sjef. De koster omtrent det samme på månedsbasis som de ovennenvte, men SIM-kort koster litt mer og du må få tak i det fra Canada. Du kan imidlertid velge antall dager nøyaktig, så hvis du skal være der i 10 dager setter du start/sluttdato på abbonementet og betaler ikke for dager du ikke bruker. Perfekt for meg ihvertfall, som ofte har en liten uke eller to i USA om gangen. Veldig kurant å ha samme nummer hele tiden også, så man slipper å bytte og oppdatere venner og familie hver gang man er der.

 

Skal du dele internett med hele familien kan du gjøre det fra telefonen, men det kan jo til tider bli upraktisk og sluker batteri. Fungerer også å kjøpe et 4G hotspot, f.eks. på BestBuy, og sette inn et av de ovennenvte SIM-kortene der og bruke den for å dele nett. 

 

Så det er mine anbefalinger. Oppsummert:

Engangsbruk: SimpleMobile

Flergangsbruk: Roam Mobility

 

Takk for tips, jeg får tenke litt og se hva jeg gjør :-)

Lenke til kommentar

Viktig å få tak i simkort som kobler deg til et mobilnettverk som støttes av telefonen din (riktig frekvens)

 

Jeg har iphone 5 og kjøpte et simkort fra at&t. Det er bare å stikke innom en at&t-butikk og be om prepaid simkort. Fungerte veldig bra der jeg var (Connecticut og New York by). Du kan dele nettilgangen med hotspot fra mobilen, eller kjøpe et simkort til hver person - dette skal jeg gjør neste gang (hotspot tar mye batteri + det blir enklere å komme i kontakt med hverandre i USA).

Endret av DuTTZi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

 

Var i USA på sommern 2 år siden, dro da innom Vodafone og betalte 40 dollar for et abonnoment med mobildata. Vi brukte dette ganske mye på roadtrippen som varte ca 19 dager. Var ypperlig! Tok selvfølgelig i bruk WIFI på stedene som hadde dette tilgjengelig da :)

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Skal du tilbake i forholdsvis nær fremtid og vil ha samme nummer, eller er ikke det så farlig?

 

For sistnevnte fungerer f.eks. SimpleMobile fint. Simkort koster et par dollar, pakke med 2GB starter på rundt 40 dollar og du får forholdsvis store pakker (10GB) ganske rimelig. Kan også få med internasjonal ringing, så man kan ringe hjemover også. Finner andre også, jeg har brukt SimpleMobile og vært rimelig greit fornøyd. Red Pocket er en annen leverandør, men litt dyrere enn SimpleMobile. Prøvd disse også, og fungerte fint. Begge har også rene datapakker hvis du ikke trenger å kunne ringe. Begge får du forøvrig på typiske elektrosjapper. AT&T har også muligheter for dette, med prepaid-pakker. Mange leverandører, men SimpleMobile fungerte brillefint for meg.

 

Hvis du derimot ønsker et telefonnummer som du har permanent er Roam Mobility helt sjef. De koster omtrent det samme på månedsbasis som de ovennenvte, men SIM-kort koster litt mer og du må få tak i det fra Canada. Du kan imidlertid velge antall dager nøyaktig, så hvis du skal være der i 10 dager setter du start/sluttdato på abbonementet og betaler ikke for dager du ikke bruker. Perfekt for meg ihvertfall, som ofte har en liten uke eller to i USA om gangen. Veldig kurant å ha samme nummer hele tiden også, så man slipper å bytte og oppdatere venner og familie hver gang man er der.

 

Skal du dele internett med hele familien kan du gjøre det fra telefonen, men det kan jo til tider bli upraktisk og sluker batteri. Fungerer også å kjøpe et 4G hotspot, f.eks. på BestBuy, og sette inn et av de ovennenvte SIM-kortene der og bruke den for å dele nett. 

 

Så det er mine anbefalinger. Oppsummert:

Engangsbruk: SimpleMobile

Flergangsbruk: Roam Mobility

 

Takk for gode tips!   Jeg heller litt mot den 4G hotspot'en fra BestBuy, den er litt dyrere enn et SimpleMobile SIM, men da har til gjengjeld hele familien tilgang.

Endret av tstuka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...