Gå til innhold

Anbefalinger for kjøp av laptoper


Anbefalte innlegg

Acer Nitro'en har også IPS skjerm. Og fikk faktisk skryt hos Notebookcheck, mener å huske at CPU og GPU ikke trottlet ned under stresstesten med kun batteri. Dessuten har Nitro'en lengre batteri tid. men alt dette er smak og behag.

 

Har selv en Clevo og angrer ikke på at jeg kjøpte den. Men så er jo min Clevo en ren gaming laptop som erstatter desktopen 6 måneder i året. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

sitter å vurdere å kjøpe XPS 13, men lurer på om jeg skal gå for i5 eller i7. Hva foreslår dere? Er 500kr forskjell mellom i5 og i7 versjonen.

 

Foreslå gjerne andre ultrabooker. Touch og QHD skjerm er ikke et must.

Jeg har i7 versjonen og viften spinner sjelden ved surfing og den spinner svakt på 1080p youtube video. Tror ikke varmen/støyen er forskjellig på i5 og i7 versjone, og i og med at prisforskjellen bare er 500 ville jeg valgt i7. Hvis du lurer på noe mer om den bare si fra, så skal jeg svare så godt jeg kan.
Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Si gjerne litt om:

-Bruk av touchskjerm

-QHD skjerm kontra 1080p

-Tastaturet

-Trackpadden

Trackpadden er egentlig ganske grei, men oppleves litt hakkete av og til. Faren min sin 1 generasjon lenovo yoga er bedre på trackpaden. Det er et lite delay som merkes litt når du bruker 2 finger scroll og av og til med 1 finger også.

Tastaturet er helt greit, og det er ikke noe flex med mindre du trykker hardt.

QHD skjerm kontra 1080p merker jeg ikke stor forskjell på. QHD skalerer dårligere noen plasser, som for eksempel når jeg ser tv på pcen med lyse sin altibox chill så blir den play/pause fullscreen knappen ekstremt smått. 1080p skjerm med touch ville jeg heller hatt ettersom jeg liker å veksle mellom touch og tastatur/trackpad, og jeg ikke ser stor forskjell på QHD og 1080p og QHD har litt skalerigsproblemer av og til. Touchskjermen funker som den skal, ikke noe å utsette på den.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg ikke sansen for QHD eller 4K oppløsning på skjermer mindre enn 22". Selv på 17" blir alt for smått for min del, i tillegg har man den tildels dårlige skalering som Windows gjør. Mulig dette ordner seg med Windows 10, men man får se.

Er helt enig med deg der, og vurderer og returnere xpsen på angreretten.
Lenke til kommentar

 

Er helt enig med deg der, og vurderer og returnere xpsen på angreretten.

 

 

Skal du returnere XPS'en, så husk å gjenopprette den til fabrikk innstillinger. Av laptoper har jeg hatt Acer, Toshiba, Dell, Alienware og har nå en Mountain (spansk utgave av Clevo). Jeg har vært mest fornøyd med servicen til Dell, det skal jeg innrømme. I mitt tilfelle var den helt topp. Lurte på å kjøpe den nye Alienware 17, men da de fjernet SLI på den, ble det en Mountain.

Lenke til kommentar

Touch-skjerm er blitt en del av kravet for å kunne kalle det Ultrabook. Det betyr at du må tilbake til 3.gen Core-prosessor for å finne Ultrabook uten Touch.

 

Av tynne bærbare anbefaler jeg følgende

 

- Lenovo Thinkpad x240 / x250 / t440s / t450s

- Dell Latitude E7000-serien

- HP Elitebook

Tusen takk, skal se gjennom disse.

 

Når jeg tenker over det er ikke touch et stort problem, men tenkte mer hvis det va problemer med QHD+ skjermer som de ovenfor nevner.

 

Finnes det lignende ultabooker til xps 13 som ikke bruker QHD+ skjerm? Gjerne med Broadwell U

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...