Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Galleblærebetennelse?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg hadde en periode(2 mnd) i utlandet hvor jeg var depressiv og mye alene, og drakk mye alkohol og spiste veldig usunt. Etter en kveld med særs mye drikking fikk jeg ubehag under høyre ribbein/øverst til høyre på magen, og ble overbevist om at jeg hadde ødelagt levra. Fikk deretter ubehag i bryst og reiste på legevakta hvor de sa jeg hadde øsofagitt, og ga meg medisin som hjalp mot dette. Ubehaget i ribben/mage ble værende i ettertid og jeg led mye av angst. Lege i norge konstaterte ved blodprøve at leveren min var helt frisk, men jeg har fortsatt nå, 7-8 måneder etter det begynte, ubehag i regionen. Jeg har også ubehag i høyre skulder som går fra bak på ryggen og opp på skulderen. I tillegg virker det som om dette går ned på 'forsiden' av skulderen/høyre bryst i blant. 

 

Kan dette være galleblærebetennelse? Jeg har googlet mye rundt dette og det virker nærmest mine plager. Jeg har ikke vært plaget av feber/oppkast eller noe slikt, og har heller ikke mørk urin/lys avføring. For det meste er det bare konstant 'trykk' og ubehag på høyresiden min. Det virker som om det blir høyre dersom jeg roterer overkroppen (ã la "doing the the twist"), men ellers så har jeg ikke merket noe spesielt som forverrer det eller forbedrer det.

 

Forhåpentligvis finnes det noen som har opplevd noe lignende!


Anonymous poster hash: a6c14...0e1



Anonymous poster hash: a6c14...0e1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Galleblærebetennelse kjennetegnes ofte av at urin er mørk og avføring er gråaktig i stedet for brun. Har du sjekket dette?

 

Har selv hatt betennelse i galleblæren og fått den operert ut.

Lenke til kommentar

Hvis legen har hatt mistanke om skade på lever, så antar jeg de har tatt en utvidet blodprøve på dette. Lever-enzymer og andre metabolske molekyler som sjekkes ved blodprøve er gode markører for lever og forsåvidt galleblære. Uten å være noen ekspert på dette, så vil jeg anta at hvis du spiser et fettrikt måltid, så vil du kjenne smerte mer enn vanlig, fordi galleblæren da trekker seg sammen for å skille ut galle. Hvis smertene er konstante og lik hele tiden, så kan det være noe annet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...