Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerter i venstre side av magen (tykktarm) uten diagnose


Kasp0me

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Nå har jeg gått 8 måneder med disse smertene og begynner og lure litt.

Startet i september i fjor med en sinnsyk forstoppelse, ble hentet av legevakten for smertene var så sinnsyke. Fikk smertestillende og var ingenting feil med verdiene mine (CRP). Fikk en flyr og fikk slutt på de ekstreme smertene ved avføring, dro hjem.

Gikk 3 dager uten smertelindring så dro tilbake til legevakta 3 dager senere og fikk en undersøkelse der bak... Whee. Ingenting unormalt.

Begynte med et middel som skulle gjøre avføringen mykere over en lengre periode, da legene mente jeg hadde en utvidet term og at dette var plagene mine. Gikk fortsatt med smerter etter 3 ukers behandling. Etter dette fikk jeg en henvisning til røntgen med kontrastveske. Var på den og ingen unormale verdier der heller. Fikk kontakt med fastlege, og tok allergitest via blodprøve. Var generelt ekstremt allergisk mot Bjørk og underkategorier som blant annet var erter, gulrot, paprika, rå potet etc. Så skulle prøve å spise bedre, sitter her nå med like vonde smerter 8 uker etterpå.

 

Jeg sliter en del med korsryggen og da denne er vond kan jeg kjenne strålingen mot magen. Jeg kan også kjenne at lymfekjertelen under magen på venstre side "snakker" noen ganger. Men har tatt så mange CRP-er uten noen indikasjon på infeksjoner så aner ikke mer.

 

Noen som kan ha noe anelse på hva dette kan være? Eller har vært borti lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du hatt endoskopi? Eller gastroskopi? Synes det er merkelig at legene isåfall ikke har tilbudt det. Hvordan er avføringen ellers? Farge og blod feks? Blir det verre på tom mage? Eller verre etter å ha spist?

 

Jeg har i de siste tre ukene hatt smerter/svie mot venstre side av magen og rett under ribbeina for å være eksakt. Har vært kombinasjon av lett feber og svettetokter. Men ingen diaré. Kombinert med panikkanfall har det vært en fæl påkjenning.

 

Har trodd det hadde med tykktarmen å gjøre, og havnet i dag på akutten i Trondheim. De tror derimot det er magesår, og jeg fikk noe medisin på resept som jeg har reagert aldeles utmerket på. Så jeg tror det er magesår selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...