Gå til innhold

Skal du til Brasil? Jeg kan svare på dine spørsmål.


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei,
 
 
Jeg er en 24 år gammel brasilianer og har levd hele livet mitt i Brasil. Formålet på denne tråden er å gi Diskusjons brukere en mulighet til å spørre en virkelig og norsktalende brasilianer spørsmål om Brasil. Fordi dette er reise-subforumet antar jeg denne tråden kan være nyttig for brukere som skal til Brasil i fremtiden og brukere som er nysgjerrige om landet. Jeg kan svare på spørsmål om hva som helst dere ønsker å vite om.

 

Denne trådens hensikt er eksklusivt å svare på spørsmål om Brasil. Hvis dere ønsker å vite hvordan/hvorfor jeg lærte norsk da kan dere stille dine spørsmål i denne tråden.

 

Takk.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kun vært 3 ganger i Brasil:

-snartur over grensen i nord fra Venezuela.

-charter en uke til Natal hvor jeg haiket ned til Olanda under karnevalet. En utrolig opplevelse.

-helgetur til Rio med standard turist-severdigheter

 

Hadde før planer om både Amazonas og Salvador de Bahia med sine "trio electricos" under karneval, men

har nå endret planene til:

-helgetur til Iguazu

-en langhelg på Fernando da Noronha for å få tid til dykking

 

Stemmer det at bedste tid for reise er:

-november-desember for Fernando da Noronha

-juli-august for Iguazu

Lenke til kommentar

Stemmer det at bedste tid for reise er:

-november-desember for Fernando da Noronha

-juli-august for Iguazu

 

Ifølge øyens beboere kan været der være tørt (august - februar) og vått (mars - juli) men det å reise til øyen under det våte været betyr ikke at det kommer til å regne hver dag. Under det våte været er regnet sporadisk og kan forårsake problemer for de som beveger seg rundt øyen til fots fordi det blir mye søle.

 

De beste månedene for surfing er desember - mars. For dykking er det bedre å reise mellom månedene september - oktober fordi sjøen er roligere og vannene er klarere.

 

 

Det er også viktig å nevne at månedene også påvirker prisene. Under de feriemånedene (desember, januar, februar og juli) er alt dyrere. For eksempel kan under nyåret oppholdet på en buggy koste R$500,00 mens i mai kan det koste kun R$150,00.

 

Når det gjelder de Cataratas do Iguaçu kan man besøke når som helst. Fossene kommer jo ikke til å forsvinne. Men jeg vet at under varme måneder er vannene på de Cataratas kraftigere og under kalde måneder roligere. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...