Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

3 åring med ferie med pappa i 14 dgr, for lenge?


Anbefalte innlegg

Jeg har et barn på 3 år og moren og jeg er ikke lenger sammen. jeg er en såkalt helgepappa og ser hun annenhver helg og 1 dag i uken ellers.

Jeg tenkte å ta med hun på ferie i 14 dager til sommeren, men moren nekter meg det da hun mener det blir for lenge for barnet uten å se mammaen sin. Men hun har tidligere tatt med seg barnet på flere uker lang ferie uten mitt samtykke og mener det er helt ok.

 

Så spørsmålet mitt er: er det for lenge for en 3 åring å være 14 dager vekke fra mammaen sin? Datteren min har dt supert når hun er hos meg og koser seg veldig så jeg ser ikke helt problemet til moren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er jo litt lenge for en 3åring å gå uten personen som har den daglige omsorgen, så det kommer nok til å bli litt "jeg savner mamma"-gråting, men jeg tror ikke det er så lenge at det blir ett særlig stort problem. Er nok verre for mammaen, ja. Jeg får frysninger bare med tanken på å være så lenge borte fra min egen datter (men så er hun bare 5mnd også da). Jeg tror nok bare en slik lengre ferietur er til det beste. Ta med en mobiltelefon og beregn telefoner til mamma som en reiseutgift, så vil i alle fall jeg tro det burde gå helt fint. =)

Lenke til kommentar

14 dager bør ikke være problem. Det forutsetter enighet mellom dere (foreldre) og at juridiske avtaler sier noe annet. Men sentralt i dette er barnet. Barnet må ikke føle at blir plassert bort. Ikke at det er gissel. Barnet vil ikke utrykke dette klart.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig vil hun savne mamma, og hun pleier å ringe mammaen sin når hun er hos meg ellers også. Men fikk som motargument av moren at da vil hun savne mamman sin mer. Men jeg vet at hun bare blir glad etter å ha snakket med moren på tlf og slår seg til ro med det. Jeg skjønner jo at det blir savn for moren, det er ille for meg også når jeg er borte fra hun. Vi har avtale om 14 dager hver i sommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...