Gå til innhold

Acer Aspire Nitro V15 VN7-591G nettverk porblem


olerula

Anbefalte innlegg

Eg har nettop fått min ny acer aspire nitro frå komplett (https://www.komplett.no/acer-aspire-nitro-vn7-591g-156-fhd-ips/822577). God maskin untatt at nettverkskortet ikkje fungerar som det skal. Nedlastnings hastigheita er betydelig lavare enn det eg har på gamle windows 7 maskina og mobilen min. Har sjekk litt på nett og har sett at fleire folk har det same problemet uten at acer har brydd seg med å fikse problemet. Driverane er oppdatert, windows 8.1 er oppdatert, men likevel er det fortsatt same dårlege forbindelsen. Er det noken som har peiling på ka so feila? Kan det vere windows 8.1? Nettverkskortet heite forøverig: qualcomm atheros ar5bwb222

 

Kjøyrte testen på speedtest.net fleire gonga og acer maskina kom sjeldan over 13Mb/s mens mobilen (Galaxy S5) kom lett over 20Mb/s kvar gong

 

Hiver inn screenshot som vise forkjellane:

 

Uc7yVSE.png

 

p9hIrWm.png

Endret av olerula
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

qualcomm atheros ar5bwb222

 

Problemet ditt er der. Hatt så mange maskiner med atheros møkk som ikke fungerer tilfredsstillende. Lite du kan gjøre, kan godt hende kortet fungerer bra med en del rutere, men mange rutere får du lav ytelse.

 

Du kan evt prøve siste driver fra atheros om du ikke har gjort det allerede:

 

http://www.station-drivers.com/index.php/downloads/func-startdown/1087/

Lenke til kommentar

 

 

qualcomm atheros ar5bwb222

 

Problemet ditt er der. Hatt så mange maskiner med atheros møkk som ikke fungerer tilfredsstillende. Lite du kan gjøre, kan godt hende kortet fungerer bra med en del rutere, men mange rutere får du lav ytelse.

 

Du kan evt prøve siste driver fra atheros om du ikke har gjort det allerede:

 

http://www.station-drivers.com/index.php/downloads/func-startdown/1087/

 

 

Prøvde den og, men var ikkje hjelp i. Må nokk å sende den tilbake. Syns det er veldig rart at ingen har sagt ifra om dette på annmeldelsane eg har lest.

Lenke til kommentar

Kan kanskje påpeke at jeg hadde samme problemet med min Wlan (Ralink RT3290) som sitter i min HP Laptop (Envy 15-119somethingsomething)

Løste det enkelt ved å skru av AppEx Network Accelerator som er noe jeg ikke har sett før Windows 8/8.1

7e63472eef.png

 

Open network and sharing center -> Change adapter settings -> Properties på wlan adapteret

 

Dette fikset samme problem både på laptop og stasjonær, både kabel og wifi.

 

En annen ting som bedret problemet var å sette statisk DNS(Eksemplevis google sin åpne DNS på 8.8.8.8 eller finne din ISP sin)

 

Edit: Løste det kanskje ikke enkelt, tok meg 5-6 forsøk på windows 8.1 reformateringer fra win7 før jeg virkelig gikk inn for å finne en løsning og kom fram til det der. Fant det på en side jeg ikke klarte finne fram til nå. Kan også nevne at dette ikke er mulig på alle PCer da ikke alle har den AppEx Accelerator, litt usikker på hva som avgjør om du har det eller ikke

Endret av krt16
Lenke til kommentar

Kan kanskje påpeke at jeg hadde samme problemet med min Wlan (Ralink RT3290) som sitter i min HP Laptop (Envy 15-119somethingsomething)

Løste det enkelt ved å skru av AppEx Network Accelerator som er noe jeg ikke har sett før Windows 8/8.1

7e63472eef.png

 

Open network and sharing center -> Change adapter settings -> Properties på wlan adapteret

 

Dette fikset samme problem både på laptop og stasjonær, både kabel og wifi.

 

En annen ting som bedret problemet var å sette statisk DNS(Eksemplevis google sin åpne DNS på 8.8.8.8 eller finne din ISP sin)

 

Edit: Løste det kanskje ikke enkelt, tok meg 5-6 forsøk på windows 8.1 reformateringer fra win7 før jeg virkelig gikk inn for å finne en løsning og kom fram til det der. Fant det på en side jeg ikke klarte finne fram til nå. Kan også nevne at dette ikke er mulig på alle PCer da ikke alle har den AppEx Accelerator, litt usikker på hva som avgjør om du har det eller ikke

b05ba198035382d3e9b5b09a46f4b1d5.png

 

Har det ikkje

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...