Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

frata moren ansvaret for barnet, hvordan?


Gjest snart_pappa

Anbefalte innlegg

Gjest snart_pappa

hei

 

jeg er en gutt som fylte 18 dette året, og nå har det seg sånn at eksen er gravid i 5. måned, (hu slo forøvrig opp samme dag hun fikk svar på hun var gravid, og har senere fått vite at hun brukte meg for å kunne få barn, ved å si hun gikk på pilla, og overbeviste meg om det ved å bruke de en stund da vi var sammen, slik at vi hadde sex uten kondom, men etterhvert slutta hu med pilla, og ble dermed gravid(barnemoren er forresten 16, uten noen muligheter for å kunne ta vare på en unge, slik jeg og mine venner og min nye kjæreste ser det)) og lurer på hva som skal til for at jeg skal kunne frata hun samværsretten med barnet, slik at jeg overtar dette? er veldig positivt innstilt til å ta vare på barnet om det skulle gå seg til sånn at jeg får ansvaret for det, og både jeg og mine venner og bekjente sier de ser meg som en utmerket far for barnet. men mitt egentlig spørsmål til dere er hva jeg må gjøre for å kunne frata moren ansvaret for barnet og få det over på meg? hun bor ca 20 mil unna, så delt samværsrett går ikke så bra.. ikke at det hadde hatt noe å si, slik hun er som person klarer hun ikke ta vare på ett lite barn.

 

håper det er noen her som kan hjelpe meg å svare på dette, og still gjerne spørsmål rundt dette om det er noe dere lurer på:)

 

 

Mvh en som snart blir pappa=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir ett spørsmål om hennes foreldre vil støtte henne og forsørge henne og barnet. Jeg tviler usannsynlig sterkt på at du kommer noen vei i å prøve og få fullt forsørgeransvar for barnet, annet enn betaling av barnebidrag og normal samværsrett så lenge hennes foreldre står samlet og tar seg av det økonomiske.

Og det er da barnet som har samværsrett med deg, ikke omvendt.

 

Det skal ligge meget alvorlige ting til grunn for at barn blir tatt fra den biologiske moren, som narkotikamisbruk, vold og annet i samme gate.

Lenke til kommentar
Gjest snart_pappa

Det blir ett spørsmål om hennes foreldre vil støtte henne og forsørge henne og barnet. Jeg tviler usannsynlig sterkt på at du kommer noen vei i å prøve og få fullt forsørgeransvar for barnet, annet enn betaling av barnebidrag og normal samværsrett så lenge hennes foreldre står samlet og tar seg av det økonomiske.

Og det er da barnet som har samværsrett med deg, ikke omvendt.

 

Det skal ligge meget alvorlige ting til grunn for at barn blir tatt fra den biologiske moren, som narkotikamisbruk, vold og annet i samme gate.

 

 

hennes foreldre har sagt at de vil ikke ta noe ansvar for noe. ja, skrev litt feil der med samværsrett, mente det motsatt:P

 

ok, vet bare at hu nå, mens hu er gravid, drikker, røyker, fester etc etc.. så er kanskje ikke sååå veldig alvorlige ting det?

Lenke til kommentar

Hu er for ung til å drikke hvis hu er 16år, men om det er nok for å ta fra henne ungen tviler jeg på. Det må jo uansett bevises hvis det skal telle.

 

Nå er det vel ikke sånn at hennes foreldre kan nekte å forsørge henne da hun er deres ansvar til hun er 18år.

 

Hele essensen i dette er at barn har rett til samvær med både mor og far. Hvordan dette løses kan jo variere, men hvis dere ikke blir enige så er det opp til domstolen å avgjøre dette spørsmålet til beste for barnet.

 

Jeg råder deg til å ikke si eller gjøre noe som vil kunne brukes mot deg ved en slik anledning.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Rådgiveren???

Hei. Du har blitt lurt? Vel du lurte nok deg selv også.

Du får nok ikke tatt fra moren omsorgsretten så lenge hun vil ta hånd om barnet.

Prøver du dette vil det mest sannsynlig gå utover deg selv, og retten til å møte ditt eget barn.

At hun er ung og kansje ikke har jobb spiller ingen rolle så lenge hun kan forsørge barnet.

Hun får jo penger fra NAV og du må jo betale barnebidrag og være med på å betale utgifter til barnet fyller 18 år.

 

Det skal svært mye till for å miste omsorgsretten til sitt eget barn. Og siden

du bor så langt unna barnet, så er det deg dette vil gå utover.

Er det snakk om hvem som skal ha barnet er det vanlig at moren får det.

 

Det er synd når slikt skjer men prøv å ikke legg skylden på henne.

Det eneste riktige jeg mener du skal gjøre er å sørge for at barnet har det bra hos moren og

bistå henne. Prøv å holde en god dialog.

Jeg tror ikke at Dere kan oppdra et barn sammen når dere er så unge og ikke være et par.

 

Litt harde fakta. (slik jeg ser det da, må jo ikke være slik)

Den nye dama de vil absolutt skape konflikter med den gamle.

Ingen damer aksepterer eksen og vil absolutt ikke ha påminnelser om at du har vært til sengs med andre. Et barn og en eks som til stadig er innom vil irritere henne så lenge hun ikke

er i samme situasjon selv.

 

Mitt tips er (helt tåpelig kansje)

-Dropp den nye dama. (hvis hun er barneløs)

-Flytt dit eksen bor.

-Finn en snill og grei alenmor der.

-Lev lykkelig i nærheten av eksen. og felles barn.

-Dra aldri på byen alene.

-Safe sex eksisterer ikke.

-Vær trofast.

 

PS! Du er i en knipe og må ta noen alvorlige avgjørelser. Ikke ødelegg barnets fremtid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...