Gå til innhold

Et par spørsmål rundt ny laptop


Anbefalte innlegg

Har vært ute av PC-del nyhetsstrømmen en stund nå, og bruk av skriftlig norsk. Så takk på forhånd!

 

Trenger en ny laptop til spillbruk, og blant dem en del spill fra tiden før multikjerne CPU bruk var vanlig, så en høy kjerneklokke er et stort pluss! Tenk SupCom etc

 

Jeg kommer ikke til å bruke skjermen på laptopen, trenger bare "bærbarheten". Bruker den altså som en lett flyttbar desktop, med USB mus/tastatur etc.

 

Kort sagt, en av disse PCene (eller noe lignende):

 

Laptop CPU:

 

Multicom Kunshan P651S 970m

 

Multicom Kunshan P651S 980m

 

 

Desktop CPU:

 

Multicom Kunshan P751 970m

 

Multicom Kunshan P751 980m

 

 

Hvor stor er den mulig ytelsen fortjenesten med en desktop CPU vs laptop CPU?

Er noen av disse PCene et bra kjøp?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du vurdert et lite ITX basert system i stedet? Du vil kunne få betydelig bedre ytelse til en rimeligere penge. Med dette hovedkortet kan du få en 6 kjerners (eller 18 for den saks skyld, bare mye dyrere) CPU, og desktop versjon av GPU. Nvidia skryter av at deres nye M GPU'er gir rundt 60 - 70% av ytelsen til deres desktop brødre. Men det er jo ganske mye ytelse i søpla sett motsatt vei. Jeg har litt sansen for dette kabinettet for portabilitet i dette segmentet, den fåes i andre farger også, men også andre alternativer finnes i samme gate. Bare et forslag, så jeg setter ikke opp et helt system med mindre det er av interesse.

 

Når det gjelder desktop CPU vs laptop så fins der laptop CPU'er som ikke vil være noen flaskehals for skjermkortet de heller. Men til CPU intensive oppgaver ligger desktop versjonene noen hestehoder foran. Du må nesten sjekke dine bruksområder etter benchmarks for hver av CPU'ene du vurderer..

Lenke til kommentar

Nå som vi har Steam streaming så ser jeg ikke vitsen med en spill bærbar i det hele tatt med mindre man reiser veldig mye.

Du får en rimelig god PC og en billigere laptop for den prisen. Jeg har en stasjonær gaming PC som jeg kan bruke til å streame spill til min lille ultrabook med Core i3 prossesor på full grafikk, å jeg slipper unna støy og alt annet som gjerne rammer gaming laptopene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Må bare unskylde for så sent svar / tråd necro.

 

Men jeg har kikket litt mer på sånn ITX sak. Aner ikke noe om delene da. Men virker som om det kunne passet bedre en jeg først trodde.

 

Hadde vært herlig om noen med litt peiling kunne gi meg noen tips til en bedre liste en min egen.

 

Komplett.no Liste

 

Det eneste jeg er så nesten sikker på er quad core med 4kish klokke istede for 6core med 3kish. Mer fart i en kjerne funker bedre på noen av de gamle spilla.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...