Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Uro i kroppen og svimmelhet


Anbefalte innlegg

Det kom vel fra en amerikansk lege som hadde spesialisert seg på det. Det er mange år siden nå.

Rasjonalia som jeg mener backer det det opp er at forhøyet basalstress skyller ut magnesium i tillegg til at jordsmonnet er utpint og dietten således gir folk lavere nivåer, i tillegg til at folk spiser mindre av sunn mat som inneholder magnesium og mer mat som forbruker det i fordøyelsen (tomme kalorier).

 

Hmm, mulig dette er rasjonalia for deg, men det er ikke rasjonalia for meg. Hva mener du med "forhøyet basalstress"? Du tenker kanskje på intracellulær shift ved adrenerg stimulering, som for kalium? Og hva mener du med "skyller ut magnesium"? Dette med at jordsmonnet er utpint og dietten er for dårlig - er dette noe du vet, eller er det noe du tror/tenker er logisk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hmm, mulig dette er rasjonalia for deg, men det er ikke rasjonalia for meg. Hva mener du med "forhøyet basalstress"? Du tenker kanskje på intracellulær shift ved adrenerg stimulering, som for kalium? Og hva mener du med "skyller ut magnesium"? Dette med at jordsmonnet er utpint og dietten er for dårlig - er dette noe du vet, eller er det noe du tror/tenker er logisk?

 

Ja.

 

Det er gjort undersøkelser av moderne mat som bekrefter dette i tillegg til at det finnes klare indikasjoner på at folk stimulerer seg mer heller enn å understøtte kroppens behov for næring. Vi har jo laget oss en kultur som lever på stresshormoner.

Kunstgjødsel består av for små mengder av bl.a. magnesium i forhold til hva ulike planter kan ta opp og nedgangen av tørrstoff i planter over de siste 100 år er formidabel. Tilsettes det nok mineraler i jorden øker det igjen, så genetikken ser ikke ut til å være berørt.

 

http://www.healthy.net/Health/Essay/Magnesium_The_Stress_Reliever/74

 

Bruker ofte magnesium sammen med B-vitaminer og folk føler de lander litt av det og får det bedre.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hei jeg sliter med angst. Og spesielt helseangst. Jeg har den siste tiden følt meg ustø til beins , mister fort ting i gulvet, jeg har dotter i ørene , stikker av og til i ørene. Føler at jeg ikke har noe spesielt fokus eller klarer det ikke føler det er en slags tåke inni hodet en sånn letthetslelse. Jeg gråter lett nå for tiden fordi jeg blir redd det skal være noe alvorlig gærnt med meg. og angsten blir bare enda værre og da tror jeg det værste. Jeg var hos legen alt var font med meg blodtrykk normalt , intet tegn på blodprøver , ikke infeksjon i kroppen . Hjerte og lunge fint. Kan legge til at jeg tok mr for noen Mnd siden og der var intet funn det var på grunn v en test jeg skal ta i forhold til angst og sånn. Men han sa at jeg hadde litt irritert øre og han spurte meg om jeg hadde fått vann i øret. Kan det tåkehodet , ustøheten, mangel på konsentrasjon skyldes øre og er det flere som har vært borti det? Når eg har angst i tillegg så blir det mye verre det er en pinefull hverdag. Jeg reagere ofte med på lyder lys og mye støy. Blir fort litt uvel av det. Har alltid vært litt sensitiv av meg. Nå så slo jeg av lyset det er halvmørkt i stuen det var deilig takk for svar og håper noen kan komme med noen gode ord og tanker hilsen desperat 87 modell.

Lenke til kommentar

@piril87:

 

For ordens skyld, så er jeg ikke trådstarter. Men, jeg synes symptomene dine er litt samsvarende med B12-vitaminmangel.

 

Her er mye informasjon om B12:

http://www.b12-vitamin.com/urine-test/

 

Sjekk også andre lenker på samme side om mer B12-informasjon.

 

Ellers tenker jeg litt på at du kanskje har hyperakusis.

 

Men fokuser på de aller mest alvorlige symptomene dine aller først. Det er den ustøheten du beskriver, som godt kan være steget før du får permanente nerveskader av B12-mangel. Du sier du har helseangst. Håper ikke at jeg har skremt deg, men at du har en god fastlege som kan hjelpe deg også med helseangst.

 

Kjenner du deg igjen i denne videoen så kan du ha B12-mangel:

 

 

 

Tips, se video en dag du har sterkere nerver  :)

Snakk med fastlegene først og fremst.



Anonymous poster hash: 60328...ff2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...