Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerter i ansiktet, bak øynene og kroniskhodepine?


Xarus

Anbefalte innlegg

  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Dette kjente jeg meg sååå godt igjen i. Har gått med sånne smerter i snart en måned (så er ikke sååå lenge). Men det er så vondt. Legen tror det er bihulene og er på min andre antibiotika kur...vi får håpe det er det. Hvordan gikk det med dere andre som sleit med dette?

Lenke til kommentar

TS. Kjedelig situasjon. 83 kilo til 74 kilo over kort tid? Det høres ikke bra ut. Hvor høy er du?

 

Jeg går alltid rundt i den tro at dårlig kosthold og usunn livsstil resulterer i høyere sannsynlighet for migreneproblemer og diverse slike problem. En sunn livsstil med rikt kosthold og en del aktivitet (trenger ikke være trening) er vel en minste forutsetning for å holde seg sunn generelt sett.

 

Mange av de jeg har møtt som har kroniske problemer med slike hodeting lider ofte av stress, dårlig kosthold, dårlig livsstil (mye inne i mørke rom) og er ofte tynne/magre.

 

Nå vet ikke jeg hva slags livsstil du lever eller hva du spiser, men forhåpentlig kan det hjelpe å justere livsstil.

 

Hvis ikke kan det jo være noe mer alvorlig som du må få sjekket ut på sykehus. Det kan jo f.eks være noe sånn som diabetes eller liknende ting. Diabetes har mange nevrologiske virkninger, spesielt hvis du har problemer med insulinproduksjon. Hvis du har type2 vil lavt og høyt blodsukker føre til mange av symptomene du har nevnt.

http://www.diabetes.no/

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hei.Lurte på om dere fikk svar på hva som forårsaket smertene bak øyne/hodet/nakke/ører/kjeve mm.

Spør da jeg lider av det samme og har gjort det i ca 15 år. Og ikke et minutt uten hodepine, trykk bak øyne, press i ører(m tinnitus) , smerter i nakke/skuldre mm. Leter stadig etter svar med små håp om litt lindring. Noen her som har blitt undersøkt for Iih? Mvh Nova

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Okey, kan fortelle litt om sykehistorien min.

 

Startet lille julaften 2013, våknet opp og følte meg litt rar rett og slett. Første jeg la merke til var svimmelheten, tung i hodet, vondt i øynene og hodepine.

Fikk først høre fra legen det var bihulebetennelse og fikk antibiotika av legevakta (var i mellomjulen) og syntes det ga mening at det var bihulene.

På nyåret, fortsatt dårlig. Ringte legen og fikk time der, han mente også det var bihulebetennelse og fikk en kur antibiotika. Men nei, funka ikke.. Jeg gir det litt tid, og drar til optiker siden jeg rett og slett plages så veldig med øynene (Bruker briller fra før, har skjeve hornhinner og er langsynt)

 

Fikk prismebriller som jeg skulle prøve. Greit nok, brukte dem 24/7 i 2 uker men følte på en måte at de ikke stemte, at de var for sterke eller noe. Fikk meld om at jeg ikke måtte bruke brillene hvis det ikke føltes riktig. Så stoppet, og gikk tilbake til de gammle. Så bare det en periode jeg følte meg litt bedre, hodepinene og alle plagene lå der enda, men var ikke så ille som det var.Trodde det kanskje bare var et virus og at jeg skulle bli bedre.

 

I mars møtte jeg totalt veggen, fikk omgangssjuken oppi alt dette. Og da jeg prøve meg tilbake på jobb  (jobber 100% i barnehage) gikk det bare ikke, sa til sjefen min at det rett og slett ikke gikk. Jeg må bare si at jeg er veldig glad i jobben min og trives kjempegodt, så å gå sykmeldt ga meg en rævva følelse. Er sjelden borte fra arbeid, og det å ligge hjemme å glane TV gjorde meg fort deprimert og fustrert. Til tiden, søvnvansker og angst for hva dette kan være for noe. Våkner rett og slett hver dag, men den samme følelsen. Hodepinen og ansiktsmertene er der ALLTID. Har gått ned fra 83kilo til 74 kilo siden desember. Tenker det er muskelmasse som forsvant, og kanskje litt deprisjon og lite matlyst inn i bildet.

 

3 april: og mye er forstatt det samme. Men har fått unnagjort noen tester, og har blitt i litt bedre humør, som er veldig godt for samboern min hehe.

 

Blodprøver osv er greit, litt forhøyet hvite blodceller (virus?)

Tatt røntgen av nakke var greit

Har tatt CT av bihuler og blodprøve for kyssesyken ( ennå ikke fått svar på dem) men håper de finner ut noe.

Øyelegen fant ikke noe galt med øynene mine, men musklaturen bak var noe slapp og henviste meg videre til ortopist.

 

Liten liste over symptomer, siden jeg kanskje har glemt noe.

 

-Kronisk hodepine, trykk bak øya og tinningen.

-Stiv, anspent, smerter i ansiktet/kjeven/kinn omreådet

-Øyne problemer, anstrengte øyne, røde øyne

-Smerter nakke og bakhodet

-Svimmel og rar

-Trøtt og sliten 27/4

 

Noen som har hatt eller følt det samme? Bare nysgjerrig om noen plutselig har følt seg slik? Skal en tur til tannlegen for å sjekke om envt det er kjeveproblemer. Har en bekjent som sa jeg burde sjekke om jeg har skjeveleddsdysfunksjon..

 

Noen her inne som er kjent, har eller har hatt disse problemene ? Helst alt på en gang! Vil gjerne vite hva det var, og hva dere har funnet ut.

 

mvh xarus

 

 

 

Hei, 

denne tråden er veldig gammel men jeg kjenner meg igjen i alle symptomer!

Hvordan har det gått med deg? 

Fant du ut av det til slutt? 

 

Blir ufattelig glad for svar!! 

Lenke til kommentar

Hei.Lurte på om dere fikk svar på hva som forårsaket smertene bak øyne/hodet/nakke/ører/kjeve mm.

Spør da jeg lider av det samme og har gjort det i ca 15 år. Og ikke et minutt uten hodepine, trykk bak øyne, press i ører(m tinnitus) , smerter i nakke/skuldre mm. Leter stadig etter svar med små håp om litt lindring. Noen her som har blitt undersøkt for Iih? Mvh Nova

Hei Nova, 

fikk du svar av noen på denne? 

Hvilken utredning har du vært til? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...