Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Psykologi 2 (skriftlig) eksamen 2016


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dere skrevet ned alle teoriene ? Maslow, freud osv? kan dere si hvilke dere har skrevet ned for å være sikker på at jeg ikke har glemt noen? :)

standford, milgram, triplett, lewin, asch, hersey, sheriff muzafer, maslow, thomas gordon, allport, leon festinger , fritz heider, mead. også er det behavioristiske læringsteorier, kognetive, humanistiske, pyskoanalystisk . 

Lenke til kommentar

jeg håper vi får enkel tema :) sitter å leser i ulike teorier

 

Enig! Er så spent :eek: Har dere noen ide om hva det kan være? Magefølelse? hehe. 

Håper på noe knyttet til psykisk helse, forebygging eller noe sånt. Lurer og på type oppgave, men det kan vi jo drøfte i morgen når temaet er klart :-)

Lenke til kommentar

Er storfornøyd med et så spennende tema! :) Utfordringen er at det er så stort, en kan jo dra det i alle mulige retninger med tanke på oppgaven vi får i morgen. Har dere noen tanker om hva det kan være?

 

Har ikke begynt å jobbe noe enda, men tenker å ta for meg kompetansemålene og luke ut de jeg tror er relevante. Også se på kapittel 4 (cappelen damm) i første omgang. Det første jeg tenker uten å ha sett noe nærmere på det er utviklingspsykologi, de ulike delene av sosialiseringsprosessen, sosialiseringsagenter, oppdragelse, grunnleggende holdninger og verdier. Sosialkompetanse, identitet. Tja.. det er det som falt meg inn akkurat nå :)

 

Hvordan går dere frem med forberedelsene? :)

Lenke til kommentar

Jeg tenker kanskje at det kan komme noe om at vi skal drøfte personlige og sosiale utfordringer i et flerkulturelt samfunn. Flyktninger har jo vært veldig aktuelt. Eller hva tenker dere?

Kap. 8 er jo om kulturmøter og kulturforskjeller, så det er absolutt relevant!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...