Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvem behandler belastningsskader?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg studerer i utlandet og skal hjem på ferie om ikke så alt for lenge. Mens jeg har vært her har jeg nok greid å dra på meg noe belastningsskader i kneet. Jeg ønsker ikke å gå til lege her pga språkforskjeller og ønsker derfor å få en time hjemme i Norge når jeg skal hjem på ferie.

Spørsmålet er hvem undersøker og ser på disse belastningsskadene? Må jeg ha en time hos lege, eller er det fysoterapauter eller noen andre som ser på det?

Noen som har erfaring fra belastningsskader? Har dere blitt bedre, eller sliter dere forsatt med det?



Anonymous poster hash: 4751a...22c
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor er det du er? Hvis du leter tror jeg ikke det skulle vere så vanskelig å finne lege som kan bra engelsk osv... Spør feks på skolen om de kjenner til noen som kan god engelsk,

 

Også kan du gå til fastlegen her og få han til å sende deg videre, men velge tilsvarende der du studerer og ikke i norge.

 

Edit, ja en uke høres alt for lite ut hvis du skal bli sendt videre til andre leger. men du kan vere heldig da.

Endret av bigggan
Lenke til kommentar

Møtte på en fyseoterapaut her. Han bor her nå, men er egentlig fra Brasil og har jobbet som fyseoterapaut der i 4 år etter utdannelsen. Han forklarte meg ganske godt hva smerten kom av, hva det var og ga meg noen øvelser for å lindre smerten.

Han sa også at dette var noe som måtte opreres, og at det ikke var mulig å "trene" det friskt igjen.

Jeg har sett litt på hjemmesidene til forskjellige sykehus og søkt litt rundt, men finner ikke ut noe om hvordan man faktisk kan få en time. Det som ville vært optimalt for meg er å få booket en opperasjon der de også går igjennom å forsikrer seg om hva det kan være samtidig. Er dette mulig?