Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvem behandler belastningsskader?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg studerer i utlandet og skal hjem på ferie om ikke så alt for lenge. Mens jeg har vært her har jeg nok greid å dra på meg noe belastningsskader i kneet. Jeg ønsker ikke å gå til lege her pga språkforskjeller og ønsker derfor å få en time hjemme i Norge når jeg skal hjem på ferie.

Spørsmålet er hvem undersøker og ser på disse belastningsskadene? Må jeg ha en time hos lege, eller er det fysoterapauter eller noen andre som ser på det?

Noen som har erfaring fra belastningsskader? Har dere blitt bedre, eller sliter dere forsatt med det?



Anonymous poster hash: 4751a...22c
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor er det du er? Hvis du leter tror jeg ikke det skulle vere så vanskelig å finne lege som kan bra engelsk osv... Spør feks på skolen om de kjenner til noen som kan god engelsk,

 

Også kan du gå til fastlegen her og få han til å sende deg videre, men velge tilsvarende der du studerer og ikke i norge.

 

Edit, ja en uke høres alt for lite ut hvis du skal bli sendt videre til andre leger. men du kan vere heldig da.

Endret av bigggan
Lenke til kommentar

Møtte på en fyseoterapaut her. Han bor her nå, men er egentlig fra Brasil og har jobbet som fyseoterapaut der i 4 år etter utdannelsen. Han forklarte meg ganske godt hva smerten kom av, hva det var og ga meg noen øvelser for å lindre smerten.

Han sa også at dette var noe som måtte opreres, og at det ikke var mulig å "trene" det friskt igjen.

Jeg har sett litt på hjemmesidene til forskjellige sykehus og søkt litt rundt, men finner ikke ut noe om hvordan man faktisk kan få en time. Det som ville vært optimalt for meg er å få booket en opperasjon der de også går igjennom å forsikrer seg om hva det kan være samtidig. Er dette mulig?

Og er det sånn at jeg er nødt til å gå igjennom en lege eller fyseoterapaut i Norge for å få en operasjon, eller er det mulig å booket en time selv og gjort slik som foreslått over?

Takk for alle svar



Anonymous poster hash: 4751a...22c
Lenke til kommentar

 

Møtte på en fyseoterapaut her. Han bor her nå, men er egentlig fra Brasil og har jobbet som fyseoterapaut der i 4 år etter utdannelsen. Han forklarte meg ganske godt hva smerten kom av, hva det var og ga meg noen øvelser for å lindre smerten.

 

Han sa også at dette var noe som måtte opreres, og at det ikke var mulig å "trene" det friskt igjen.

 

Jeg har sett litt på hjemmesidene til forskjellige sykehus og søkt litt rundt, men finner ikke ut noe om hvordan man faktisk kan få en time. Det som ville vært optimalt for meg er å få booket en opperasjon der de også går igjennom å forsikrer seg om hva det kan være samtidig. Er dette mulig?

Og er det sånn at jeg er nødt til å gå igjennom en lege eller fyseoterapaut i Norge for å få en operasjon, eller er det mulig å booket en time selv og gjort slik som foreslått over?

 

Takk for alle svar

 

Anonymous poster hash: 4751a...22c

 

 

Det er foresten en miniskskade, om det utfyller litt.

 

Anonymous poster hash: 4751a...22c

Lenke til kommentar

 

Hei.

 

Jeg studerer i utlandet og skal hjem på ferie om ikke så alt for lenge. Mens jeg har vært her har jeg nok greid å dra på meg noe belastningsskader i kneet. Jeg ønsker ikke å gå til lege her pga språkforskjeller og ønsker derfor å få en time hjemme i Norge når jeg skal hjem på ferie.

 

Spørsmålet er hvem undersøker og ser på disse belastningsskadene? Må jeg ha en time hos lege, eller er det fysoterapauter eller noen andre som ser på det?

 

Noen som har erfaring fra belastningsskader? Har dere blitt bedre, eller sliter dere forsatt med det?

 

Anonymous poster hash: 4751a...22c

 

Jeg har faktisk fått samme problem. Belastningsskade i kneet mitt. Jeg har gått med dette i ca 4 måneder nå. Det verker veldig når jeg beveger meg tiltider, men ser ikke noe synlig skade utenpå kneet, og ingen hevelse. Jeg løper littegrann, og mulig det har gjort skaden. Løping på asfalt ....

Jeg har ikke gjort noe med det, men vurderer å gjøre noe med det, for det går ikke over med det første. Slike ting er plagsomt.

 

Anonymous poster hash: 743b9...c2e

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

TS her.

For meg har det blitt veldig mye værre og har blitt veldig slitsomt til tider.
Har sendt en forespørsel til legen min om å bli direkte henvist til fysioterapaut når jeg kommer hjem på ferie, for så å melde meg opp til opperasjon med en gang. Håper jeg kan rekke alt på den ene uken jeg er hjemme.

 

 

Hei.

Jeg studerer i utlandet og skal hjem på ferie om ikke så alt for lenge. Mens jeg har vært her har jeg nok greid å dra på meg noe belastningsskader i kneet. Jeg ønsker ikke å gå til lege her pga språkforskjeller og ønsker derfor å få en time hjemme i Norge når jeg skal hjem på ferie.

Spørsmålet er hvem undersøker og ser på disse belastningsskadene? Må jeg ha en time hos lege, eller er det fysoterapauter eller noen andre som ser på det?

Noen som har erfaring fra belastningsskader? Har dere blitt bedre, eller sliter dere forsatt med det?



Anonymous poster hash: 4751a...22c

 

Jeg har faktisk fått samme problem. Belastningsskade i kneet mitt. Jeg har gått med dette i ca 4 måneder nå. Det verker veldig når jeg beveger meg tiltider, men ser ikke noe synlig skade utenpå kneet, og ingen hevelse. Jeg løper littegrann, og mulig det har gjort skaden. Løping på asfalt ....

Jeg har ikke gjort noe med det, men vurderer å gjøre noe med det, for det går ikke over med det første. Slike ting er plagsomt.



Anonymous poster hash: 743b9...c2e

 

Har du gjort noe med det enda? Hvordan var prosessen eventuelt?



Anonymous poster hash: 4751a...22c
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...