Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Nakkesleng med tredjegrads symptomer


Patkaaa

Anbefalte innlegg

Hei, 

Vet ikke om dette er riktig sted å spørre, men ser at andre som sliter med litt forskjellig har skrevet her tidligere. 

Anyways, tror jeg har pådratt meg nakkesleng. Skjedde for ca. 1 måned siden og fikk ekle symptomer. Dårlig hukommelse, dårlig konsentrasjon, følte meg " out of this world" siden sansene ble nedsatt osv. 
Gikk da til fysio og han fant 5 knuter som stoppet blodtilførselen til hjernen eller noe, samt knuter i skulderen som var direkte knyttet opp mot nakken ( fikk skulderen ut av ledd for første gang i sommer.. Høyre-skulderen ). Ble bedre 2-3 dager etter behandling og følte meg normalt igjen. 

Fast forward 1 måned, og jeg ligger her med de samme symptomene, bare mildere. Trente tung knebøy den ene dagen og følte meg svimmel resten av dagen. På kvelden samme dag gikk jeg ut på byen ( russe-kro ), ble utsatt for mye lys og gikk derifra med den " out of this world " feeling'en. 

 

Var hos fysio i dag også og føler meg mye bedre. Klarer mye raskere å fange opp ting med øyet og husker bedre ( småting som hvor jeg legger fra meg ting osv. ) . Jeg har hatt en uvane i godt over 5 år nå, der jeg har hodet litt på skakke og foroverlent. Fysioterapauten mente at jeg har hatt denne holdningen under tunge knebøy og markløft, kombinert med skulderen ut av ledd og headbanging som har gitt meg nakkeslengen. Ganske uvanlig, men godt mulig å få nakkesleng av frekvent headbanging ( Liten "metal-head" jeg :)

Gjennom denne perioden har jeg følt meg redd ( føler meg enda litt redd, så jeg søker trygghet her med andre som har opplevd det samme ), vært litt deprimert kan en si og føler meg stressa. Skal visstnok være ganske normalt. 

Har noen av dere hatt nakkesleng med tredjegradssymptomer? Grade 0-4 på Wikipedia. 

Tusen takk! 

Hilsen trist 18 åring.. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

All kraftig bevegelse av nakken kan jo gi nakkesleng, hvis vi setter det som en bred kategori. Selv om hodebanking ikke er like ille som en bilkræsj så vil det jo selvfølgelig bli ganske mye belastning over tid. Ikke vet jeg, men det er slik det funker med mange andre skader, litt og litt blir dritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...