Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

"Total" tankefrihet, noen som har opplevd?


Rescue me

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

 

Har selv ikke greid å holde meg fri for ego, selv om jeg (føler) jeg har opplevd det noen ganger.

 

Er uansett litt paradoksalt å være ute etter å være fri for ego, type; "desire to be free of desire".

 

 

Jeg forstår ikke helt hvorfor du vil kvitte deg med egoet .. Det høres ut som å undertrykke noe som er helt og holdent naturlig, og da blir jeg litt skeptisk til hvor sunt noe sånt kan være ..

 

En ting er å trene sinnet, noe annet å kødde med det .. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har selv ikke greid å holde meg fri for ego, selv om jeg (føler) jeg har opplevd det noen ganger.

 

Er uansett litt paradoksalt å være ute etter å være fri for ego, type; "desire to be free of desire".

Jeg forstår ikke helt hvorfor du vil kvitte deg med egoet .. Det høres ut som å undertrykke noe som er helt og holdent naturlig, og da blir jeg litt skeptisk til hvor sunt noe sånt kan være ..

 

En ting er å trene sinnet, noe annet å kødde med det .. ;)

 

Ingen ego = ingen ego som kan ta skade.

 

Men har forsåvidt gått litt bort fra disse ønskene, da de er helt paradoksale i natur. Jeg vil bli kvitt mitt ego av egoistiske grunner :p .

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Har selv ikke greid å holde meg fri for ego, selv om jeg (føler) jeg har opplevd det noen ganger.

 

Er uansett litt paradoksalt å være ute etter å være fri for ego, type; "desire to be free of desire".

Jeg forstår ikke helt hvorfor du vil kvitte deg med egoet .. Det høres ut som å undertrykke noe som er helt og holdent naturlig, og da blir jeg litt skeptisk til hvor sunt noe sånt kan være ..

 

En ting er å trene sinnet, noe annet å kødde med det .. ;)

 

Ingen ego = ingen ego som kan ta skade.

 

Men har forsåvidt gått litt bort fra disse ønskene, da de er helt paradoksale i natur. Jeg vil bli kvitt mitt ego av egoistiske grunner :p .

 

 

Ingen ego - ingen skade - helt grønnsak :p

 

Jeg foreslår at du heller holder deg "våken" og tøyler egoet når du ser at den skapelsen er på tur til å bli større enn sunt er - det er i hvert fall slik vi praktiserende buddhister gjør det

 

Vi har en "doer" og en "knower", så vi forsøker hele tiden å være i knowers posisjon og dermed se egoet eller "doer" og stoppe han før han i det hele tatt får "gjort fra seg"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...