Gå til innhold

CM 08 vs. FM 08

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som er forskjellig fra CM 08 til FM 08,og hvorfor er FM mer kjent enn CM?

Har FM og vet at det er bra, men jeg er interessert i å vite hvorfor folk prioriterer FM foran CM. Hva er forskjellen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Folka som jobber med FM var de som før jobbet med CM. Det var de folka som gjorde CM stort. Men så var det noen omveltninger organisasjonsmessig. Noen beholdt rettigheter til CM-navnet, mens utviklerne startet FM for seg selv... Så egentlig er FM det egentlige CM... CM i dag er bare spin-off av navnet (melkeku)..

Endret av J-Core
Skrevet

Men! Når vi først er inne på det, er det vel ikke annonsert noe utgave av noen av disse spillene i år? Det blir isåfall første gang på 15 år!

Skrevet

Jo skal komme ut i høst som vanlig. Ser play.com opererer med 1 november eller noe sånt som release dato.

Trenger vel ikke så mye reklamer, selger seg vel av seg selv:)

Skrevet
Hva er det som er forskjellig fra CM 08 til FM 08,og hvorfor er FM mer kjent enn CM?

Har FM og vet at det er bra, men jeg er interessert i å vite hvorfor folk prioriterer FM foran CM. Hva er forskjellen?

Ingen anelse hvorfor de prioriterer FM foran CM, de fleste har sikkert ikke prøvd CM en gang for de tror det er skikkelig ille ^^;

Selvom jeg har gått lei mesteparten av det som har med fotball så har jeg testa FM & CM litt, og det er CM som er tingen for meg og det er pga en ting, søk på spillere. Får fnatt av FM sitt søk, som ikke er bra ettersom jeg alltid bruker veldig mye tid der ^^

Skrevet

Tingen med at folk velger FM fremfor CM er vel for det første at folk forholder seg lojale til SI. Dessuten er det ingen tvil om at Football Manager er et mye "dypere" spill enn CM. Det er mye å sette seg inn i, men du får også så fryktelig mye mer tilbake i form av statistikk etc.

Kan egentlig ikke skjønne hvorfor noen skulle velge CM fremfor FM i det hele tatt :hmm:

Skrevet

For min del holder jeg meg trygt til CM 01/02, og oppdateringer til det. Grunnen til det er at de nye spillene tar det 3X så lang tid å spille ferdig en sesong, og at det er så mye innviklet enn de gamle spillene. Jeg likte å kjøpe spillere, trene opp spillere, fikse staffen (helt enkelt), og fikse formasjon.

Det var herlig.. Ahh, memories :love:

Skrevet

Jeg likte Windows Football Manager godt som barn, husker jeg, og dominerte Tippeligaen i mange år med et egetprodusert lag bestående av venner og bekjente. Det kan virke som om manager-spill flest overkompliseres såpass at det jevne spilleren sjeldent spiller mer enn en sesong eller to før han gir opp, etter hva jeg har fått inntrykk av.

Skrevet

Hehe, er nok av folk som spiller mer enn 1-2 sesonger..

Jeg har vel spilt nærmere 15 sesonger (I England), og "Addictedness ratingen" min er "Remember, eating gives you the strenght to keep on playing".. hehehe..

Jeg har ikke prøvd CM etter at FM kom, men jeg har spilt serien helt siden CM Norge `95 på Amiga. Ville aldri blitt det samme med noe annet. Er enig i at det er litt komplisert, spesielt for folk som prøver FM 08 uten å ha spilt serien før. Men, som det ble sagt, du får også mye tilbake.

Skrevet (endret)

Skal ikke si noe bastant uten å ha konkrete tall i ryggen, men jeg vil tro at folk flest gir seg etter et knippe sesonger som samme manager. Det er i hvert fall det inntrykket jeg har fått av de rundt meg, men anekdotiske bevis er vel kanskje ikke stort å slenge rundt som fakta :)

Endret av Odesseiron

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...