Gå til innhold

Kaupthing? - noe å samle på?


Xbox-PS2

Anbefalte innlegg

Prøver å finne den best mulige sparekontoen. Kaupthing ser nesten litt for bra ut. Noen ulemper? Liten skrift noen steder?

 

Er det spesielle gebyrer for overføring mellom norske og utenlandske banker? Dvs. f.eks en Norsk brukskonto og Kaupthing sparekonto.

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje dumt spørsmål, men pengene blir vel stående i NOK og ikke ISK ja? Altså at man ikke trenger å bekymre seg over valutakurser og sånne ting?

 

Kan ikke egentlig se at de har så helt vanvittige betingelser. Er jo en hel masse banker i norge nå som gir sammenlignbar rente på sparekonto med det som kaupthing gir, så de er jo ikke unike i den forstand. Er nok ikke usansynlig at man til og med klarer å finne en bank som har en fysisk filial man kan besøke med tilsvarende betingelser, i alle fall hvis man bor i en av de 5-6 største byene i landet.

Lenke til kommentar

Jeg har noen kroner i Kaupthing til bra rente. Det er konto i norske kroner og ingen gebyrer for å overføre fra eller til norske banker.

 

Eneste eventuelle problemet er om banken går på trynet. Da har du noe dårligere garanti for å få pengene dine enn om du har dem i en norsk bank.

 

Forløpig velger jeg å ha dem stående i Kauthing, men ser ikke bort fra at jeg kan komme til å flytte dem til en norsk bank med nesten like bra rente.

Lenke til kommentar
Om man oppfylte bonusbetingelsene i juni/juli får man nå 7,1% rente i Kaupthing Edge. Det er ingen andre som kommer i nærheten av det på vanlig sparekonto.

 

Men det er vel en fastrentekonto med 1 års binding av renten? Det kan ikke direkte sammenlignes med ubunden rente i andre banker, eller med 3 måneders binding som er mer vanlig i norske banker.

 

 

Kikket litt nærmere på sidene deres nå og ser at dersom man hadde puttet penger dit i juni/juli så hadde man fått 0.3 prosentpoeng ekstra rente ut 2009(?), det vil nok putte dem et stykke foran alle andre i markedet ja. Men det tilbudet gjelder ikke lenger da.

Lenke til kommentar
Men det er vel en fastrentekonto med 1 års binding av renten? Det kan ikke direkte sammenlignes med ubunden rente i andre banker, eller med 3 måneders binding som er mer vanlig i norske banker.

 

 

Kikket litt nærmere på sidene deres nå og ser at dersom man hadde puttet penger dit i juni/juli så hadde man fått 0.3 prosentpoeng ekstra rente ut 2009(?), det vil nok putte dem et stykke foran alle andre i markedet ja. Men det tilbudet gjelder ikke lenger da.

Neida. Det er ingen binding på den kontoen. Oi. Det fant du visst ut av selv...

 

De er fordi jeg benyttet bonusen og har 7,1% at jeg fremdeles har penger hos dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...