Tøffe-Tetra Skrevet 25. august 2008 Skrevet 25. august 2008 hei har satt sammen denne gamer dataen for en kamerat, tenkte om noen hadde noe innspill. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=33306 jeg har ikke peiling ang ddr 3 minne så er der jeg er mest usikker. Men resten av pc'n syntes jeg virker grei. Tenkte å kjøpe en annen cpu kjøler slik at prisen inkl frakt blir ca 9500 kroner. Grunnen til crossfire hk er for å kunne oppgradere seinere.
vesleengen Skrevet 25. august 2008 Skrevet 25. august 2008 ramen var litt i svakeste laget og 500w psu blir i knappe laget selv med bare 1 4870x2... skal du kunne ha 2 slike seinere må du nok opp i 700w for å være sikker personlig hadde jeg nok ikke godt for mindre en 750w
jonasfd Skrevet 25. august 2008 Skrevet 25. august 2008 Som det ble sagt over meg, mer futt i strømforsyning. Ville også anbefale og kjøre 4gb ram, når resten av pcen har såpass gode specs. Kanskje en ekstra 120x120 vifte for og ha i forkan av kabinette. Følger vel med bake og i topp på det der.
vesleengen Skrevet 25. august 2008 Skrevet 25. august 2008 er en 120mm bak og en 140mm i topp. psu er i bunn. plass til to 120mm vifter i front enig med jonasfd også... med en slik pc er det og ikke ta 4 gig nesten litt skam...
Tøffe-Tetra Skrevet 25. august 2008 Forfatter Skrevet 25. august 2008 hehe, det blir nok kjørt windows xp i føsrte omgang på denna dataen, ikke noe vista her i gården, så da blir det lite vits å sette i 4 gb minne, kan heller oppgradere seinere, men hadde vært fint om noen kunne anbefale noen bedre minnebrikker.
jonasfd Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 (endret) Xp 64 med service packs er jo et god og stabilt operativsystem, og en får mer en 3,2 gb ram. Er forskjellen på x86(32) og 64 som avgjør hvor mye minne som kan adresseres. Både vista og xp kommer i 64 versjoner. Edit: Og mener fortsatt at du bør ha en 120 i front. Endret 26. august 2008 av jonasfd
Tøffe-Tetra Skrevet 26. august 2008 Forfatter Skrevet 26. august 2008 vifter er ikke noe problem da jeg har en haug 120 vifter fra før. har fått beskjed om at jeg kan slenge på 500 kroner til så da blir det sikkert litt mer ram og en kraftigere psu.
Agentspoon Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 Minnet er i overkant dyrt. Egentlig vil du kun merke minimal forskjell mellom PC-6400 og oppover. Jeg vil allikevel anbefale PC-8500 DDR2 RAM. Hva med for eksempel OCZ Platinum? Disse kan finnes i prisguiden for bare 376 kr for 2 GB (link). Hvis du kjøper 64-bit Windows, og det bør du, råder jeg deg til å kjøpe 2 stk av disse. Som flere har nevnt tidligere, kreves det en sterkere strømforsyning for det du har nå. Anbefaler veldig Corsair TX 750W (Pris her, test her).
krist2 Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 må bare slenge meg på litt større PSU og mer minne. Har hatt en del negative tanker om VIsta jeg også, men har aldri prøvd det noe særlig. Kjøpte meg nettopp Home Premium 64, og jeg personlig har ikke hatt så lite trøbbel med et MS operativsystem siden Dos 6 dagene Så jeg kan anbefale Vista på det sterkeste, absolutt alt av mitt hardware og programmer har fungert med en gang jeg installerte det... Har nok blitt mye mer modent på 2 år. Men som sagt så hadde jeg negative tanker om det, men jeg må nok inrømme at det har vært like mye påvirket av det andre mener (mange MS bashere) og ikke mine egne erfaringer. Det er jo også det operativsystemet som din nye maskin virkelig vil komme til sin rett på: 64 bit prosessor, evt 4GB minne og directx 10.1
Tøffe-Tetra Skrevet 18. september 2008 Forfatter Skrevet 18. september 2008 okei, har nå bestenmt meg for å gå for 4 gb rask ddr2 minne, men finner ikke et skikkelig hovedkort. noen som har noe tips å komme med, jeg liker gigabyte, men er usikker på om det er vits å kjøpe et x48 kort.
vesleengen Skrevet 19. september 2008 Skrevet 19. september 2008 kan jo lisågodt ta x38 kort da... minimalt med forskjeller kontra x48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå