Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

MSI WInd Touchpad


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en MSI U100 Wind for bruk når jeg skal studere. Testet den en stund hjemme uten probelemer og satt derfor inn 1 gb ekstra ram. Garantien brytes jo når man skrur den opp, så jeg måtte passe på at alt var i orden først. Skrudde på pcen med rammen og den fungerte fortsatt strålende.

 

Så, når jeg kom til forelesningssalen og skulle starte å notere, oppdaget jeg noe snodig. Musa oppførte seg snodig. Dobbeltklikket plutselig uten at jeg var i nærheten av hverken touchpad eller museknapper. Mens jeg skrollet nedover med tastene kunne den plutselig markere masse tekst nedover. Den levde sitt eget liv rett og slett.

 

Jeg kom hjem fra forelesning, og det var ingen problemer. Bruker den som msn/surfelaptop mens jeg spiller. Tilbake på forelesning oppførte den seg snodig igjen. Hjemme, eksemplarisk.

 

Har derfor kommet til konklusjon at den fungerer bra med strømtilkoblet og dårlig på batteri. Strømmen er alltid tilkoblet når jeg er hjemme, men har ikke mulighet for det i forelesningssalen.

 

Er det noen som har noen som helst formening om hva det kan være? Installering av ram har mest sannsynlig ingenting å si i denne sammenheng, bortsett fra at jeg ikke kan sende den tilbake og kjefte.

 

Er ikke sikker på hvilken av touchpaddene jeg har, men har prøvd driver for begge to. Går utifra at jeg har Sentelic siden jeg kan dobbelttappe i hjørnene for at den skal scrolle nedover. OS er for øyeblikket Windows XP Home, vurderer å bytte ut med Pro.

 

EDIT: jeg har nå oppdaget at dette museproblemet gjelder med strøm i også, men det er ganske ubetydelig...

 

EDIT 2: Ny update. Ting endrer seg. Har lagt inn Sentelic driverne og fått opp et ikon nederst i høyre hjørne som indikerer museaktivitet. Venstre musetast står og blinker med ujevne mellomrom mellom et halvt sekund og opp til to sekunder.

Endret av AyeGee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...