Gå til innhold

hvordan skyte hardt?


1ronaldnho10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Ikke så veldig nyttig hjelp dere kommer med da. Selvfølgelig blir man ingen fotballspiller uten skikkelig trening, men det er jo noe mang må tenke på når man skyter. Få standfoten ved siden av ballen; ikke for langt fram eller for langt bak, da vil ballen hoppe langs bakken eller gå langt over. Skyt med rista. Få overkroppen over ballen, ikke "ha på deg ryggsekk", da vil ballen fly himmelhøyt. Ikke flaks rundt med armene.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

- Øve på å skyte. Bare skyte på mål rett og slett.

- Få kroppen over ballen, ta av deg 'ryggsekken', sånn at ballen ikke flyr altfor høyt opp i lufta.

- Skyte 'gjennom' ballen, altså fortsette bevegelsen i beinet etter at du har truffet beinet. Fullføre bevegelsen på en måte, ikke stoppe opp etter du har truffet ballen. (Hvis du gjør det kan det hende at du 'letter' på det andre beinet

: P da er det bra)

- Ikke 'tuppe' ballen med tåa, bruke rista. Da får du hardest skudd, men skudd kan være harde med innsida også. Innsida er litt for å plassere ballen.

- Og igjen; ØVE, ØVE, ØVE : )

Lenke til kommentar

Interessant diskusjon faktisk :new_woot:

Personlig har jeg funnet min egen lille metode som jeg synes fungerer dritaflott.

Hvis du har en binge i nærleiken så går du i den,vær obs på at ballen du benytter deg av er hard nok i forhold til skuddfoten din,hvis ikke får du lite utbtytte,så "spiller du vegg med veggen" og skyter på direkte skudd.

Dette får du enormt god trening av.

 

Ellers,er det en lek,som er ekstremt populær der vi bor,som kalles 16.

Leken er såre enkel.

1 mann i mål,og 2 eller 3 utespillere.Alle starter med 3 eller 5 poeng.Redder mannen i mål,så går denne ut,og personen som bommer går i målet.Alle skudd må skje utenfor 16 meteren,inkludert buen.Ballen må være i bevegelse når du skyter,og du har kun 2 touch.Hands av alle utenom keeper må selvfølgelig i mål.Brasse og headinger konker personen i mål.

 

Taperen må selvfølgelig stille seg i mål til en god klassisk Ass :innocent:

 

Dette er så populært der vi bor at vi har arrangert turneringer i det.Blir du ikke bedre å skyte av dette,så blir du det aldri :tease:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Interessant diskusjon faktisk :new_woot:

Personlig har jeg funnet min egen lille metode som jeg synes fungerer dritaflott.

Hvis du har en binge i nærleiken så går du i den,vær obs på at ballen du benytter deg av er hard nok i forhold til skuddfoten din,hvis ikke får du lite utbtytte,så "spiller du vegg med veggen" og skyter på direkte skudd.

Dette får du enormt god trening av.

 

Ellers,er det en lek,som er ekstremt populær der vi bor,som kalles 16.

Leken er såre enkel.

1 mann i mål,og 2 eller 3 utespillere.Alle starter med 3 eller 5 poeng.Redder mannen i mål,så går denne ut,og personen som bommer går i målet.Alle skudd må skje utenfor 16 meteren,inkludert buen.Ballen må være i bevegelse når du skyter,og du har kun 2 touch.Hands av alle utenom keeper må selvfølgelig i mål.Brasse og headinger konker personen i mål.

 

Taperen må selvfølgelig stille seg i mål til en god klassisk Ass :innocent:

 

Dette er så populært der vi bor at vi har arrangert turneringer i det.Blir du ikke bedre å skyte av dette,så blir du det aldri :tease:

 

Det er drit fett :D Men vi har litt andre regler, også kaller vi det for hurtigkonk :!:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For å klemme til så hardt som mulig (forutsatt at du skyter med høyre), er denne metoden bra.

 

Du holder din venstre hånd utstrakt forover, som om du peker. Dette hjelper deg å balansere, og unngå ryggsekk.

Det gjør at du kan føre skuddfoten et bra stykke bakover for å dra til skikkelig.

Hva du gjør med standfoten kan du eksperimentere med. Noen liker å nærmest gjøre et lite hopp slik at standfoten ikke er i bakken når de treffer ballen. Dette finner du ut av sjøl. Det sentrale er å strekke ut venstre hånd forover.

 

Alle de "store kanonene" i Norsk fotball gjorde dette, Trond "Slegga" Johansen, Steinar Nilsen, Jostein Flo.

 

Men fremfor alt: TREN MER PÅ Å SKYTE!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Interessant diskusjon faktisk :new_woot:

Personlig har jeg funnet min egen lille metode som jeg synes fungerer dritaflott.

Hvis du har en binge i nærleiken så går du i den,vær obs på at ballen du benytter deg av er hard nok i forhold til skuddfoten din,hvis ikke får du lite utbtytte,så "spiller du vegg med veggen" og skyter på direkte skudd.

Dette får du enormt god trening av.

 

Ellers,er det en lek,som er ekstremt populær der vi bor,som kalles 16.

Leken er såre enkel.

1 mann i mål,og 2 eller 3 utespillere.Alle starter med 3 eller 5 poeng.Redder mannen i mål,så går denne ut,og personen som bommer går i målet.Alle skudd må skje utenfor 16 meteren,inkludert buen.Ballen må være i bevegelse når du skyter,og du har kun 2 touch.Hands av alle utenom keeper må selvfølgelig i mål.Brasse og headinger konker personen i mål.

 

Taperen må selvfølgelig stille seg i mål til en god klassisk Ass :innocent:

 

Dette er så populært der vi bor at vi har arrangert turneringer i det.Blir du ikke bedre å skyte av dette,så blir du det aldri :tease:

 

Kult det ja, har samme regler, men vi kaller det for skyteprikken xD .. Vi begynner med 0 poeng, og blir enige om hvor mange prikk man må ha for å gå ut, klarer man å ta ut en spiller for man -1 poeng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...