Moskus Skrevet 25. august 2008 Skrevet 25. august 2008 Jeg må begynne å vurdere å flytte fra et webhotell til et annet. Siden min er i dag bygget opp rundt Joomla og en mysql-database, stort sett fordi jeg ikke vet helt hvordan slikt fungerer og Joomla er lett å bruke for en som ikke har web-administrasjon som fag. Men når jeg nå (kanskje) flytter: Er det en enkel måte å flytte på? Kan jeg f.eks. bare kopiere alle filene via FTP og databasen med phpMyAdmin? Takk for hjelp!
MirusMentis Skrevet 25. august 2008 Skrevet 25. august 2008 Joomla har en egen eksport/import løsning. Denne finner du mer info om i dokumentasjonen. Finner også mye på dette om du googler etter "move a joomla site"
Moskus Skrevet 25. august 2008 Forfatter Skrevet 25. august 2008 Takk for tipset, men jeg finner ingen export/import løsning. Det eneste jeg finner er at det kan gjøres med ftp og phpMyAdmin. Men hvis Joomla har sin egen løsning, så er den sikkert enklere å bruke enn phpMyAdmin for en nybegynner som meg. Du har ikke tilfeldigvis en link?
MirusMentis Skrevet 25. august 2008 Skrevet 25. august 2008 (endret) Blei med ett litt i tvil her. Mulig jeg tenker på wordpress, gi meg et par min så skal jeg sjekke. edit: ja er jeg som roter her. Joomla må du flytte med et mysql verktøy, som phpMyAdmin, lag et eksport skript der, og importer dette i den nye basen. Endret 25. august 2008 av semtex
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå