Gå til innhold

Spørsmål angående nyinnkjøpt Baikal


Arne

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte en Baikal m to avtrekkere og ejektor (den har jeg allerede skrudd av), og fikk den i dag. Det er noen ting jeg lurer på.

 

1: Hendelen for å knekke ned løpet er litt hard. Den eneste måten jeg til nå kan knekke opp våpenet (slik at jeg kan skyte), er å klikke det opp. Det skal visstnok ikke være bra for slarken sin del, og jeg har hørt at jeg skal presse på hendelen mens jeg vipper løpet opp. Dette går ikke, da hendelen ikke kommer tilbake til 0-posisjonen igjen, men den står veldig på skrå.

 

2: Et litt underlig problem. Jeg har to klikk-patroner. Den ene funker i begge løpene. Den andre funker i det ene. Men ikke i det andre. Problemet er at haken på patronen sprenger seg forbi haken på ejektoren. Men dette skjer bare i det øverste løpet. Noen ideer?

 

Hilsen

Arne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Kjøpte en Baikal m to avtrekkere og ejektor (den har jeg allerede skrudd av), og fikk den i dag. Det er noen ting jeg lurer på.

 

1: Hendelen for å knekke ned løpet er litt hard. Den eneste måten jeg til nå kan knekke opp våpenet (slik at jeg kan skyte), er å klikke det opp. Det skal visstnok ikke være bra for slarken sin del, og jeg har hørt at jeg skal presse på hendelen mens jeg vipper løpet opp. Dette går ikke, da hendelen ikke kommer tilbake til 0-posisjonen igjen, men den står veldig på skrå.

 

2: Et litt underlig problem. Jeg har to klikk-patroner. Den ene funker i begge løpene. Den andre funker i det ene. Men ikke i det andre. Problemet er at haken på patronen sprenger seg forbi haken på ejektoren. Men dette skjer bare i det øverste løpet. Noen ideer?

 

Hilsen

Arne

 

Heisan

 

De fleste nye våpen er harde å knekke de første gangene. legg på litt olje og sett deg ned å begynn å åpne og lukke våpnet, det vil bli lettere etterhvert. dra på lerduebanen og bruk våpnet litt. hendlen har lett for å stå litt skrått den første tiden. kommer seg etterhvert den også skal du se.

 

 

 

det med klikkpatronene dine har jeg ikke peil på hva som kan være galt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tror de er noelunde like lange. Men hva har det med saken å gjøre? Det er vel lengden på haken på patronen som er avgjørende?

 

Forresten, så lurer jeg på en ting til. Jeg syns forskjeftet svikter litt, tar litt etter, når jeg knekker hagla. Noen som har noen forklaring på det?

 

Beklager at jeg poster i denne gamle tråden, men jeg har hatt det forholdsvis travelt siste tiden, og det har ikke alltid passet seg å se på haglen

Lenke til kommentar
  • 12 år senere...
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...