Gå til innhold

Antivirus og brannmur på PDA


Antonov

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan anbefale antivirusprogram og brannmur til pda-er? Eller behøves det ikke slikt selv om man er på internett med disse små maskinene. Skulle tro farene på nettet er de samme på PocketPC-er som på stasjonære/bærbare. Etter å ha lett side etter side på Amobils forum, kunne jeg ikke finne noe om dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finens mange antivirusprogrammer til PDA, men ingen er gratis.

Og tjenesten er normalt ikke verdt pengene.

 

Det er langt mindre sjanse for å få virus med Windowa Mobile, enn med Windows XP/Vista.

Men selvsagt så finnes det jo. Men det finnes uansett ingen garanti for at antivirusprogrammet vil være til hjelp.

 

Min mening er at du ikke bør bruke penger på slikt programvare, som ogsså vil gjøre pda'en tregere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-82119

Såvidt jeg vet så må man foreløpig aktivt starte eventuelle virus på en mobil for at de skal aktiveres.

Problemet er vel kanskje at etterhvert så synker man på kryss og tvers og da kan man vel f.eks spre virus mellom hjemmemaskin, kontormaskin, osv osv

Tror ikke det finnes brannmur ennå til mobil, men antivirus finnes det mange av både til å kjøpe og gratis.

Bare å google til du finner noe som du liker.

Har selv brukt ulike antivirus på symbian mobiler, ikke noe særlig ytelsesreduksjon....og ytelsen vil uansett gå ned om man får virus.

Brukte antivirus fra f-secure sist, fungerte greit og relativt billig.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet så må man foreløpig aktivt starte eventuelle virus på en mobil for at de skal aktiveres.

Problemet er vel kanskje at etterhvert så synker man på kryss og tvers og da kan man vel f.eks spre virus mellom hjemmemaskin, kontormaskin, osv osv

Tror ikke det finnes brannmur ennå til mobil, men antivirus finnes det mange av både til å kjøpe og gratis.

Bare å google til du finner noe som du liker.

Har selv brukt ulike antivirus på symbian mobiler, ikke noe særlig ytelsesreduksjon....og ytelsen vil uansett gå ned om man får virus.

Brukte antivirus fra f-secure sist, fungerte greit og relativt billig.

 

Sprøsmålet er: Hadde du bruk for det?

Hvis du f.eks bruker Woindows mobile, så blir oppstarttiden bittelitt tregere med antivirus, men ikke stort.

 

Mitt råd er forsatt at du bør droppe slikt, siden det koster penger, og man får omtrent aldri bruk for det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg har jo ikke bruk for antivirus på pcen heller før jeg får virus.

Har heller ikke bruk for å bruke sikkerhetssele i bilen før jeg krasjer....

Fikk ikke virus, ihvertfall ikke noe somm ble oppdaget, men om det skyldes av eller ei vet jeg ikke...

Har jo lest en del skrekkscenarier om de som får virus....

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det spørs vel hvordan man bruker telefonen.

Hvis telefonen står reletivt lenge oppkoblet mot ulike chattetjenester osv, man surfer mye osv så er vel sannsynligheten relativt stor.

Mange av de nye mobilene kan også brukes som trådløs router, og da vil jo virusfaren mot pc gå gjennom mobilen.

Lenke til kommentar
Det spørs vel hvordan man bruker telefonen.

Hvis telefonen står reletivt lenge oppkoblet mot ulike chattetjenester osv, man surfer mye osv så er vel sannsynligheten relativt stor.

Mange av de nye mobilene kan også brukes som trådløs router, og da vil jo virusfaren mot pc gå gjennom mobilen.

Vel, om du får virus på pda'en om du surfer og chatter mye, så er du god.

 

Hvis du skal få virus på pda'en, så må du ha lastet ned en fil, som du muligens tror er et kult program, og du har istedenfor fått virus.

Men det finnes i dag veldig lite virus til windows mobile.

 

Men du kan jo få et svensk manuellt virus da ;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...