Gå til innhold

Noen spørsmål om min OC!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Hei sjekkk guiden til Shamino.

Den er lagd for foxconn Mars hovedkortet men du blir forklart volt, timinger og hvordan du skal gjøre det skikkelig.

Overklokkings guide

 

Timingene er ram brikkene, du må sjekke hva dine ram brikker skal ha i volt, og timinger

Mine rambrikker skal ha 2.1 volt og 5.5.5.18 som timinger.

Du må sjekke i BIOS og lese på memory timing.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Har du forskjellige ram brikker i pc-en din?

Da kan det skape konflikter som kan være grunnen til at du får problemer med Overklokkingen din.

 

Tempraturen kan variere opp og ned det er jo avhengig av vifte hastigheten der og da og sånne ting kan senke tempraturen.

 

Hva bruker du til og stress teste med?

Personlig bruker jeg OCCT til og stressteste med.

OCCT

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Beklager at jeg glemte spørsmål 1, litt trøtt skjønner du så hodet følger ikke øynene like stabilt.

 

Hvor mye varier cpu volten?

Den er aldri konstant hos meg heller men den holder seg innenfor det som er satt opp i bios +- litte grann. Tror ikke den kan stå konstant på en spessiell volt setting vis du skjønner.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Hæ? Varierer CPU volten din mellom 2,9 og 3,3V? Det er garantert feil, hadde CPU'en din fått så mye så hadde den vært svidd for lenge siden.

 

Jeg tror vi kan trygt konkludere med at det er noe galt med avlesning av volten... og derfor også at den hopper opp og ned kanskje? For å få et noenlunde greit bilde av volten så kan du også sjekke den i BIOS'en din. Veldig ofte står dette under hardware monitoring eller noe slikt (avhengig av bios type).

Endret av s0und
Lenke til kommentar
Hæ? Varierer CPU volten din mellom 2,9 og 3,3V? Det er garantert feil, hadde CPU'en din fått så mye så hadde den vært svidd for lenge siden.

 

Jeg tror vi kan trygt konkludere med at det er noe galt med avlesning av volten... og derfor også at den hopper opp og ned kanskje? For å få et noenlunde greit bilde av volten så kan du også sjekke den i BIOS'en din. Veldig ofte står dette under hardware monitoring eller noe slikt (avhengig av bios type).

 

jeg sjekket det i CPUID, og der variere den så mye... jeg kan godt dobbelsjekke, kan være jeg så feil.. :S jeg kan sjekke i BIOS også for å være sikker... men nå er jeg på skolen.. jeg sjekker når jeg kommer hjem... ;)

 

kan dere være grei å sjekke posten litt senere idag da?? det hadde vært kjempefint... setter pris på den hjelpen jeg får... :p:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vel det er avhenig av hovedkortet ditt hvordan du stiller volten på cpu.

 

Men vis du klarte og overklokke cpuen din så sjekk i voltage controle og se om det fungerer der.

 

Med mitt hovedkort så er det en meny som står voltage på som man skal endre cpu volten, men fins ingen auto i den menyen.

 

Har du overklokket manuelt? eller brukte du sånn 10,15, 20% overklokkings auto valg?

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...