Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er det som "klunker" under meg?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

 

Har en Golf 2 90mod som lager noen rare lyder hver gang eg kjører der det er litt ujevnt eller over dumper i veien(dårlige veier her eg bor)

 

Høres ut som noe metall som ligger å rister eller dunker borti noe annet metall...noen som tørr tippe på hva dette er..om det er noe som MÅ fikses ASAP..har hatt det en stund nå..hører det spec godt når eg har vinduene åpne og kjører ved siden av fjell eller mur siden eg får lyden godt i retur da.......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bærearmer/bærekuler?

 

Vet ikke om det er hel arm på denne bilen, eller om man kan kjøpe kulene ;)

 

Vet bare at min bråka og dunka fælt når jeg kjørte på humpete vei når endeledd/bærearmer var gåene...

 

 

Sikkert et kjempeteit spm, men er du sikker på at dette kommer fra forstillinga, og at det ikke kan være et løst eksosdeksel eller noe? Mye rare skranglelyder hvis det er er løst ;)

Lenke til kommentar
Dytt bilen ned på hjørnene... Du skal merke at demperen jobber "mot" deg. Den skal også sprette opp igjen med en gang. Den skal ikke bli stående å "skjelve" etter den er oppe igjen, men roe seg med en gang. Går også ann å se på den når den er tørr, og se om du ser lekkasjer osv.

Korrekt..

 

Jente med peiling :thumbup:

 

Lenkestaget kan du isåfall sjekke ved å dytte det opp/ned, om du kjenner en slakk da, så er det gåent. Dette er lettest å gjøre om du får bilen på en bukk da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...