Frustrert Skrevet 21. mars 2003 Skrevet 21. mars 2003 Jeg kjøpte meg nytt kabinett til pc`en. Tok ut alt av det gamle kabinettet og satt det inn i det nye. Alt ble gjort med største omhu og forsiktighet. Med anti statisk hansker og hele pakka. Men den vil ikke starte opp. Det eneste livstegnet den gir fra seg er en litt pvvviitt når "IO" knappen blir slått av. Noen forslag som kan være galt? Den nye strømforsyningen er en 360watts strømforsyning som følte med chieftec midi dragon kabinettet btw. var ikke helt sikker på hvordan kategori jeg skulle sette det under, så jeg satt det her.
fUsiOn Skrevet 21. mars 2003 Skrevet 21. mars 2003 Sikker på at du har satt på powerknappen riktig? Den som er på kabinettet som går ned på hovedkortet.
Frustrert Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Skrevet 21. mars 2003 Det var det første jeg tenkte på, og jeg har testet dem oppned feilvendt speilvendt, rett vei og alle mulig slags andre plasser så dette var ikke problemet
fUsiOn Skrevet 21. mars 2003 Skrevet 21. mars 2003 Det var det første jeg tenkte på, og jeg har testet dem oppned feilvendt speilvendt, rett vei og alle mulig slags andre plasser så dette var ikke problemet 100% sikker på at du har puttet den rett? Sitter ATX kontakten på hovedkortet helt nedi? Og vær sikker på at strømforsyninga faktisk er på når du prøver... Har en 340w chieftec. Den og lager sånn lyd når du slår av strømforsyninga, så din får vel sikkert strøm. Har et annet hovedkort å teste strømforsyninga på? Kan jo være det at hovedkortet har gått føyken eller at ram ikke sitter godt nok i. Dobbelsjekk lat som er.
Dings Skrevet 21. mars 2003 Skrevet 21. mars 2003 Hmm, det er egentlig ikke en så veldig logisk mulighet, emn sist jeg byttet hovedkort gikk jeg fra et lite til et større, noe som betydde at ikke alle skruene "passet" og noen av dem ble liggende i kontakt med hovedkortet, noe de absolutt ikke burde.. Fikk ca. samme symptomer som deg, da jeg tryket på knappen gikk viftene et halvt sekund og så stoppet alt igjen. Når disse skruene ble fjernet startet PCen og har gått som en klokke siden Så, det jeg vil frem til: Er du sikker på at det ikke ligger noe under hovedkortet og kortslutter? Lykke til! Mvh. Dings
Frustrert Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Skrevet 21. mars 2003 Sia jeg måtte gå til en kamerat for å komme på internett så har jeg ikke muligheten til å sjekke nå. Men før vi dro, så dobbel sjekka vi ramen, atx kontakten til hovedkortet, tok ut skjermkortet og sjekka egentlig alt. Hovedkortet er av typen asus kt 333. Men det rare er at jeg forandra ingen jumpers eller noe. Så tror egentlig det er strømforsyninga som er defekt.. Er det noen grunn til at jeg kansjke må clear cmos en gang eller noe sånn? til deg over, den vill ikke starte opp i det hele tatt. viftene starter ikke opp i et halvt sekund en gang
ØysteinI Skrevet 21. mars 2003 Skrevet 21. mars 2003 Har du et multimeter tilgjengelig? Alle ATX-hovedkort idag krever at det er litt strøm på hovedkortet for å kunne starte det, også kjent som +5Vsb (+5V stand by). Hvis ikke det er +5V spenning på den, vil aldri hovedkortet klare å starte. Det du da kan gjøre er: - ta ut ATX-kontakten, skru på strømforsynga (AV/PÅ-knappen bakpå) og la ledningen stå i. - Det skal være +5V mellom den lilla ledningen og en svart. Hvis det er +5V der, er det høyst sannsynlig et issue med hovedkortet og IKKE strømforsyninga. - Prøv å resette bios, - Dobbeltsjekke ALLE kontakter, kabler osv. - Har vært borti at ATX-kontakta 'føles' skikkelig i, mens den i virkeligheten ikke er det. Så det er en viktig ting å sjekke. - Sjekk etter at ikke et skruefeste ol. kortslutter hovedkortet. - Prøv å starte maskinen uten at delene er montert i kabinettet. - Har du mulighet til å prøve maskinen med en annen strømforsyning?
CastorFiber Skrevet 21. mars 2003 Skrevet 21. mars 2003 Jeg opplevde noe lignende da jeg bygde en PC- i mitt tilfelle var det selve ledningen til power- knappen i kabinettet som ikke var god. En av metallkontaktene som skulle ned på hovedkortet var ikke på plass. Forsøk å kortslutte med en annen kontakt, evt. mål bryteren. Det er jo ikke sikkert det er problemet med ditt kabinett, men det er verdt å prøve...
Admin'c Skrevet 21. mars 2003 Skrevet 21. mars 2003 koble på den gamle psu (trenger bare å bruke atx kontakten) og se hva som skjer
Frustrert Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Skrevet 21. mars 2003 Har dessverre ikke et multimeter tilgjengelig, sia skola ikke tillater at man tar dem med hjem :-? selv om jeg sikkert kan "låne" med meg et hjem. Men det blir tidligst mandag : Den gamle strømforsyninga solgte jeg med det gamle kabinettet. SÅ det er ikke en mulighet : Jeg har også testa det meste av muligheter, tror jeg.. Men det er sikkert noe skikkelig elementert jeg har glemt av Slik da jeg innstalerte lydkortet.. Det ville ikke funke uanz hva jeg gjorde!! visste det seg 4timer etterpå at jeg hadde plugga pluggen til lyden i mick inngang
Admin'c Skrevet 21. mars 2003 Skrevet 21. mars 2003 ta ut alle delene og sett de inn igjen og pass på at vippebryteren på psu står på
evorkahn Skrevet 22. mars 2003 Skrevet 22. mars 2003 har du de 4 lysa som du kan se på om det er noe galt?
bjaa Skrevet 22. mars 2003 Skrevet 22. mars 2003 prøv å start maskinen med hovedkortet på UTSIDA av kabinettet, og med strømforsyninga utenfor å se om det ikke kan være no antistatisk greier eller mikk makk som gjør det?...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå