Gå til innhold

Studentpc som skal vare 3 år på VGS


Anbefalte innlegg

Hei og hopp! Jeg har gått ei uke på 1VGS på St. Svithun i Stavanger nå, men enda ikke fått somla meg til å kjøpe bærbar PC. Vet jeg skal ha PC, så alle forslag som inkluderer Mac vil bli ekskludert. :p

 

Det jeg vil gjøre med PCen er å kunne skrive store skoleoppgaver, lage powerpoint-presentasjoner og surfe på nettet. I tillegg til skolearbeid må den være okay å se film på, og ha et batteri som varer i minst to-tre skoletimer uten å måtte lades ved vanlig skolebruk.

 

Spilling er egentlig ikke relevant, men det hadde vært positivt med en PC som kan gjøre Morrowind, Far Cry, Half Life og HL2, Halo og eventuelt nyere spill som Crysis på low, Oblivion og kanskje Call of Duty 4.

 

Jeg er klar over at jeg må temmelig høyt opp i pris for å få en god spillPC, men tenkte en middels spillpc som klarer spill på low grafics settings?

 

Som sagt, en rask laptop som egner seg til å se film og spille gamle, gode spill på samt har en fin skjerm er mitt ønske. Har satt opp noen forslag under:

 

Hp Pavillion dv5-1021

HP DV5-1020

HP Compaq Prescario

HP Compaq 6715b

HP Compaq 50-112

FSC Amilio Li2732

FSC Amilio Pi2512

 

Dere ser kanskje at prisklassen er mellom 5 og 6 tusen. Ikke over, ikke under tenker jeg. Takker på forhånd for hjelp. Må bestemme meg til mandag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...