Gå til innhold

Nikkor 70-200 F/4?


Anbefalte innlegg

Noen andre enn meg som håper at dette kommer? Misunner Canon brukere for akkuratt dette objektivet som er både lett og ganske billig...

 

Noen rykter som går?

 

Edit: Eller noen som vet grunnen til at Canon har 4 forskjellige 70-200 objektiver, og Nikon bare har ett?

Det må vel uansett komme noe nytt snart siden Nikkor 70-200 har fått kritikk for å være soft og gi vignettering på FF..

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen andre enn meg som håper at dette kommer? Misunner Canon brukere for akkuratt dette objektivet som er både lett og ganske billig...

 

Noen rykter som går?

 

Edit: Eller noen som vet grunnen til at Canon har 4 forskjellige 70-200 objektiver, og Nikon bare har ett?

Det må vel uansett komme noe nytt snart siden Nikkor 70-200 har fått kritikk for å være soft og gi vignettering på FF..

 

En brukt Nikkor 80-200 2.8 koster deg 5000 for utgaven med ststivfeste. Sats på det.

Lenke til kommentar

Jeg forstår godt snOdigs ønske. Det har noe med pris og kvalitetsforhold å gjøre. Det som Canon får til for litt over 5000 er bare beundringsverdig, og en god grunn til å velge Canon for de som ønsker god tele på budsjett. På grunn av pris/kvalitet så vurderer til og med jeg å kjøpe 70-200/4, selv om jeg normalt ikke ville lagt så mye i en telezoom (som jeg bruker relativt lite).

Lenke til kommentar

De har jo 55-200mm f/4+ beregnet på lavprismarkedet.

Likeså 18-200mm - dyrere.

At det er et stort sprang opp til 70-200 får så være.

 

Eller noen som vet grunnen til at Canon har 4 forskjellige 70-200 objektiver, og Nikon bare har ett?

Det er 4 forskjellige modeller av 80-200 + etterkommeren 70-200mm

Nå er det kanskje bare den siste utgaven av 80-200 som selges ny,

og de koster ca $1000 ny.

Ville valgt den mange ganger før en evt. 70-200 f/4.

 

edit:

Nå var det da ikke bare hva jeg ville ha, men hva nikon kan komme med som kan konkurrere med 70-200 F/4.

For meg ser det ut til at Nikon produserer billigoptikk i China etc og dyr optikk i Japan.

Mellomskiktet har de nærmest droppet i havet i mellom.

Hvorfor? Kanskje de rett og slett ikke ser noen hensikt i å slåss med Sigma, Tamron etc.

Det er er et presset marked.

Endret av arela
Lenke til kommentar

Tja, kommer du over en 70-210 skyvezoom på bruktmarkedet til en 7-800 kroner har du jo et kjempeobjektiv. Japanprodusert uten antydning til plast noe sted og skarpt som bare fy. Jeg kjøpte et slikt på impuls og har ikke angret en millimeter på det. Riktignok har den f/5,6 i den trange enden, men holder faktisk f/4 langt opp i brennviddeområdet.

 

Kanskje ikke akkurat det du var ute etter, men verdt å nevne.

Endret av EspenE
Lenke til kommentar
Det har du rett i EspenE.

Det finnes til og med AF 70-210mm f/4.

Riktignok ikke produsert på ei stund, men burde gå å få i brukt.

E-serien hadde også en 70-210mm f/4.

 

Stemmer at det finnes en 70-210 f/4 men jeg er ikke sikker på om denne

gir autofokus med moderne dSLR. Om den gjør det er jo dette også noe

å se etter.

Lenke til kommentar

Yes, det er en AF-D med skruefokus. Temmelig rask også. Det finnes og en tilsvarende AF variant, denne fokuserer tregere grunnet annen utveksling på skruen. I tillegg finnes det en eldre f/4 med samme byggekvalitet, denne fokuserer også tregere enn 70-210 AF-D varianten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...