Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin starter ikke, strømforsyningen er ok.


Anbefalte innlegg

En kompis av meg har problemer med pc-en sin, den nekter nå å starte, noe den ikke har gjort tidligere.

Jeg prøvde å bruke RS-knappen som startknapp for å sjekke om startknappen var ødelagt, noe den ikke var.

 

Hovedkortet er av typen ASUS P5B DLX WiFi-ap edition.

Asus logoen på hk lyser når strømforsyningen er påslått.

 

Har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få pc-en oppe og gå igjen?

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan vet du at strømfosyningen er ok?

Ofte vil en deffekt strømforsyning kunne levere litt strøm men ikke nok til å starte systemet.

Det er en meget ny 740watt forsyning?

Det skjer heller ingen verdens ting ved trykk på startknappen, ikke en gang demping av lysstyrken på led'sa.

 

Så hva jeg egentlig da har tenkt meg til er at den er ok, men for guds skyld, mener du det kan være den så skal det sjekkes!

Lenke til kommentar

Høres jo ut som standard PSU feil dette, ville iallefall anbefalt deg å bare teste med en annen PSU, evt teste den PSUen i en annen pc. Du kan jo også jumpstarte den ved å shorte grønn/svart, grei måte å se om den fungerer på selv om den fortsatt kan være ute av stand til å levere nok strøm i starten.

Lenke til kommentar
Høres jo ut som standard PSU feil dette, ville iallefall anbefalt deg å bare teste med en annen PSU, evt teste den PSUen i en annen pc. Du kan jo også jumpstarte den ved å shorte grønn/svart, grei måte å se om den fungerer på selv om den fortsatt kan være ute av stand til å levere nok strøm i starten.

Det du mener med jumpstart er det å oprette kort kontakt mellom de to pin'sa som power button er koblet på ikke sant?

Har ikke prøvd det enda, men det blir sikkert prøvd en annen strømforsyning først.

Lenke til kommentar
Det du mener med jumpstart er det å oprette kort kontakt mellom de to pin'sa som power button er koblet på ikke sant?

Har ikke prøvd det enda, men det blir sikkert prøvd en annen strømforsyning først.

Mener dette: http://www.hardware.no/diverse/overklokkin...orsyninger.html

Grei måte å se om strømforsyninga duger på siden det kan være lasten i starten som kveler den. Men prøv en annen PSU du, funker det vet du hva det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...