Gå til innhold

Anskaffelse av rotte. Tips? Erfaringer?


Anbefalte innlegg

Heihei.

 

Eg vurderar sterkt å anskaffe meg rotte. Dyrebutikken var ikkje til særleg hjelp med info.

 

Eg bur på sånn omlag 12 kvm og har ikkje all verda med plass, men eg skal nok få plass til eit bur. Kva er anbefalt minstemål? Og Pris?

 

Og er det "lettast" å ha med horotter eller hannrotter? Eg tenker då på støy, evnt biting, renslighet, matmengde?

 

Eg vil jo helst berre ha ein foreløpig, men er det best å ha eit rottepar? Altso to av hokjønn, eller to av hankjønn? Eg vil ikkje ha mange rottebebiser:P

 

 

Eg veit at bur og rotte er eit eingongsbeløp. Men kor mykje i månaden kan eg rekne med å måtte bruke på høy, for ol?

 

Eg takkar for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann :)

 

Jeg har hatt to rotter i over et halvt år nå, to gutter. Buret de bor i er likt dette. Pris per rotte var vel på rundt 150 kroner.

Jeg har som sagt to gutterotter, men vil anbefale to jenter i steden. Har hørt at de er mer renslige og lager litt mindre støy. Rottene har aldri bitt meg ordentlig, bare kosegnaging på fingern osv ;) Og det er vel nesten et must å ha to rotter, siden de ikke trives alene.

 

Det med utgifter i måneden vet jeg egentlig ikke så veldig mye om, siden det ikke er jeg som kjøper inn pellets og mat :p

 

Håper dette hjalp deg litt på vei, og lykke til med anskaffelse av rotte( r )! :)

Endret av Gersh L
Lenke til kommentar

Rotter er svært sosiale dyr og bør leve sammen med andre rotter. Så kjøp i hvertfall to. Dessuten så skal det sies at rotter vokser mye og kan bli ganske store. De trenger derfor større bur enn folk flest tror. I tillegg trenger de mye mosjon, kos og godt stell. Er kjempekjekke dyr vist du har tiden og viljen :)

Lenke til kommentar

jeg ville nokk heldst anbefale en hamster.....men ok, hamstere trenger ikke fullt så store bur og de lager heller ikke spessielt mye støy..... og hvis du kjøper en såkalt roborowskihamter eller ørkenhamster så er de utrooolig lett å ta vare på de er ca 1\8 størrelse av en voksen gullhamster og er jævli søte

Lenke til kommentar

Jeg har hatt rotter før.. Flere av dem, men bare to omgangen.. :) de er kjempekoslige dyr.. :) de kan bli veldig knyttet til eieren. Mine var ikke redde for noenting når jeg hadde de med på stua. De lå rolige i fanget og lagde koselyder og kvesset tennene mot hverandre.. :) De kan begynne å lukte hvis du ikke skifter spon ofte nok. Jeg skiftet minst en gang i uka.. Luktet litt uansett. Men ikke noe ille.. :) Og 12 kvm er ikke noe problem.. :) De kan løpe fritt når de ikke er i buret, så lenge rommet er rottesikkert.. :) Lykke til da! :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...