Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mulig det er noe galt med stoffskiftet?


Blindgate

Anbefalte innlegg

Jeg plages av en kropp som blir fryktelig fort varm og min diagnose-glade mor mener det kan være noe galt med stoffskiftet.

 

Føler meg ellers i bra form, men det er f.eks. et mareritt å komme inn på toget etter maks 10 min normal gange, og selv når jeg er hjemme må jeg kle av meg og få avkjølt kroppen.

 

Jeg kan nesten ikke bevege meg uten at jeg blir overopphetet, og jeg er avhengig av litt kald temperatur innendørs.

 

Er rimelig undervektig (182 cm, 63 kg) og har sikkert manko på en del næringsstoffer siden det blir lite frukt og grønt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Helio_*

Nå har du jo ikke sagt så alt for mye som vi kan vurdere dette ut fra, og det er vanskelig å prøve og hjelpe deg med så lite info tilgjengelig.

 

Beste er nok å få fastlegen din til å ta en helsesjekk og så basert på resultatene vurdere videre hva som kan gjøres.

 

Det du sier om kostholdet kan kanskje være en medvirkende årsak til problemet du opplever.

 

Mange er allergiske mot enkelte matvarer og kan over tid ha utviklet en ugunstig tarmflora som skaper problemer.

 

Du kan jo prøve å drikke biola (står sammen med melken i butikken) som kan ha en god effekt på fordøyelsen.

 

Ellers burde du i allefall få i deg noen grønnsaker og frukt. Det er fiber, enzymer og vitaminer og mineraler som er nyttige i disse. Alt dette er viktig for normal næring, energi og fordøyelse.

 

Du kan jo også vurdere å stikke innom en helsekost-butikk å få deg noen naturlige vitaminer og mineraler.

 

Men som sagt, en ordentlig undersøkelse av en lege er det jeg vil anbefale deg.

Lenke til kommentar
Jeg plages av en kropp som blir fryktelig fort varm og min diagnose-glade mor mener det kan være noe galt med stoffskiftet.

 

Føler meg ellers i bra form, men det er f.eks. et mareritt å komme inn på toget etter maks 10 min normal gange, og selv når jeg er hjemme må jeg kle av meg og få avkjølt kroppen.

 

Jeg kan nesten ikke bevege meg uten at jeg blir overopphetet, og jeg er avhengig av litt kald temperatur innendørs.

 

Er rimelig undervektig (182 cm, 63 kg) og har sikkert manko på en del næringsstoffer siden det blir lite frukt og grønt.

Hei!

 

Har du noe andre symptomer? Hjertebank? Høyblodtrykk? Væskeansamling på leggene?

osv..

 

Vaio ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...