Gå til innhold

Drømmefall gfx kort problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle endelig få testet Funcom sitt Drømmefall men tror du ikke faenskapen ikke funker (bombe siden det er fra FC).

Får error at skjermkortet har stopped å fungere men er blitt ordnet. Dette skjer om og om igjen...så en får ikke spille med andre ord.

Finner ingen patcher og ingen løsning så langt.

Noen som vet noe eller er det bare igjen å avinstallere nok igjen et produkt fra Funcom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg søker nok hjelp og skjermkortet mitt er det ingen problemer med. Men spillet til Funcom som foresten bare er 2år gammelt støtter tydligvis ikke et av dem mest populære og solgte skjermkort som er der ute.

Finnes ingen patcher ikke noe videre support på produktet sitt, løsning er sikkert å måtte rulle tilbake til en gammel råtten driver.

Blir bare så forbanna oppgitt på pc som spillplatform, håper hele pc comunitien går til helvete og det kommer en fast standard.

Faen altså, nå skal jeg spise grandiosa og furte litt før jeg kommer tilbake å plager dere enda mere.

EDIT: Kan nevnes at jeg har et nvidia 8800 kort. (grandis og en kjip episode star trek venter)

Endret av _LarZen_
Skrevet

Hehe, er nok ikke FunCom sin feil dette.

Jeg har hatt samme problem som du har nå, bortsett fra at hos meg så var det kun World of Warcraft og Counter Strike som skjermen "blinket" av og på pga driverne gikk på og av.

Jeg prøvde alt mulig i omtrent et år før jeg gav opp og kjøpte et nytt hovedkort etter å ha testet alt annet, og da gav det seg.

Så du har ikke tilfeldighvis et nForce hovedkort, ettersom det er disse som stort sett har disse problemene.

BTW: Jeg har et nvidia 8800 kort selv, men med et intel HK så forsvant både dette problemet og diverse andre.

Skrevet
Jeg tenkte jeg skulle endelig få testet Funcom sitt Drømmefall men tror du ikke faenskapen ikke funker (bombe siden det er fra FC).

Får error at skjermkortet har stopped å fungere men er blitt ordnet. Dette skjer om og om igjen...så en får ikke spille med andre ord.

Finner ingen patcher og ingen løsning så langt.

Noen som vet noe eller er det bare igjen å avinstallere nok igjen et produkt fra Funcom?

Sjekket du hjemmesiden for spillet? Der står det hvilke skjermkort som er støttet. Det står også som følger: "Intel Extreme Graphics and SIS chipsets not supported".

På samme hjemmeside finner du også et forum for spillet, inkludert et technical issues underforum. Det eneste rådet jeg kan gi, er at du leser litt der og evt. poster om problemet. Jeg anbefaler at du unnlater å referere til spillet som "faenskap", forøvrig. Forstår godt at du er frustrert, men du vil neppe få hjelp der om du sier slike ting. Det er et bra spill og absolutt verdt å bruke litt tid på, så stå på.

Skrevet

Hehe, jeg vet. Ting ble litt...tja på bristepunktet her igår kveld. Men har funnet ut at det er issues med 8800 serien til det spillet her. Og at det kan løses ved å bruke en eldre gfx driver.

Vet ikke helt hvor jeg kan finne eldre driver enda da nvidia bare har den nyeste ser det ut som til nedlastning.

Skrevet

Nå skal dere høre...mens jeg spilte Age of Conan så fikk jeg blå skjerm og hardisk og 1stk minnebrikke gikk føyka.

Uke etterpå og alt er ok igjen, denne gangen prøver jeg som dere ser å få Drømmefall som også er fra Funcom til å funke uten særlig hell. Endte nå opp med at det kommer artifacts og feil på all grafikk...tilogmed BIOS er helt rart å se på.

Tillfeldig at det skjedde begge ganger med et produkt fra Funcom? Helt sikkert...men en begynner å lure litt :p

Lurer på hva i huleste som egentlig feiler maskina mi siden ting går føyka nå del etter del..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...