Gå til innhold

Hvordan få opp farten på WRT54GS?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er egentlig bare å glemme ADSL2+ hvis man vil utnytte den maximalt med trådløs forbindelse.

 

Har selv samme greia, men får skjelden over 5-600kb/s.

 

Jeg har billigste 3COM-router med B/G. Og Intel PRO Wireless 3945ABG innebygget i bærbaren.

 

Hvilke tall får du her?

http://www.hardware.no/speedometer/calculating.php

 

Mitt resultat akkurat nå er "Din nedlastingshastighet er: 5167 kbit/sekund."

Lenke til kommentar

Med 20Mbit bør du nok satse på 11n som kan yte inntil ca 100Mbit om du har godt utstyr og fri sikt.

 

Med fri sikt og godt signal kan en regne med 12-20Mbit på en 11g-forbindelse avhengig av merke. Gjennom en dør etc faller nok hastigheten raskt. Det som kan hjelpe er å flytte litt på routeren og å sette antenne tilkoblet PC silk at den får mest mulig sikt mot router.

Lenke til kommentar
Det er egentlig bare å glemme ADSL2+ hvis man vil utnytte den maximalt med trådløs forbindelse.

 

Har selv samme greia, men får skjelden over 5-600kb/s.

 

Jeg har billigste 3COM-router med B/G. Og Intel PRO Wireless 3945ABG innebygget i bærbaren.

 

Hvilke tall får du her?

http://www.hardware.no/speedometer/calculating.php

 

Mitt resultat akkurat nå er "Din nedlastingshastighet er: 5167 kbit/sekund."

 

 

Du tuller vel nå ?

 

Det skal da ikke være noe problemer å utnytte adsl2 linje selv med trådløs.

Selv laster jeg ned med 1,8 mb/sekund med adsl2. Dette på torrenter eller servere som har kapasitet til å gi meg det jeg klarer.

Har du Adsl2 og ikke får mere enn 5-600 kb i nedlastingshastighet så er du enten feilkonfigurert eller avstanden til sentralen er så lang at linjekapasiteten er elendig.

Lenke til kommentar

Nei, jeg tuller ikke.

 

Har ikke noe problem med å utnytte linja, ellers hadde det vært utrolig teit av meg å ha sånn linje. Men da bruker jeg ikke bærbaren på trådløs.

 

Fra FTP-server fra NTNU i Trondheim får jeg en kombinert hastighet på 2.5 MB / sek. Så det er ikke noe galt med linja mi.

Lenke til kommentar
Det er egentlig bare å glemme ADSL2+ hvis man vil utnytte den maximalt med trådløs forbindelse.

 

Har selv samme greia, men får skjelden over 5-600kb/s.

 

Jeg har billigste 3COM-router med B/G. Og Intel PRO Wireless 3945ABG innebygget i bærbaren.

 

Hvilke tall får du her?

http://www.hardware.no/speedometer/calculating.php

 

Mitt resultat akkurat nå er "Din nedlastingshastighet er: 5167 kbit/sekund."

 

 

Du tuller vel nå ?

 

Det skal da ikke være noe problemer å utnytte adsl2 linje selv med trådløs.

Selv laster jeg ned med 1,8 mb/sekund med adsl2. Dette på torrenter eller servere som har kapasitet til å gi meg det jeg klarer.

Har du Adsl2 og ikke får mere enn 5-600 kb i nedlastingshastighet så er du enten feilkonfigurert eller avstanden til sentralen er så lang at linjekapasiteten er elendig.

 

Hva med dette resultatet?

 

Din nedlastingshastighet er: 26 kbit/sekund.

 

Må si at jeg er veldig fornøyd med det nye WLAN'et mitt! Jeg får virkelig utnyttet 20Mbit linjen min nå ass!!!

 

Fyfann.....

Lenke til kommentar

Det er mye som kan forårsake at dere opplever treghet med wlan.

Men at teknologien støtter større hastigheter enn dere opplever er det ingen tvil om og de fleste har ingen problemer med dette. Hvis Dere ikke har dårlige linjekapasitet så er det feilkonfigurering eller andre problemer.

Jeg vil anbefale å laste ned: drtcp http://www.dslreports.com/drtcp Forsøk å sette "TCP Receive window" til 1350500 hvis dere har 54mbps wlan. Restart og forsøk testene deres igjen.

 

Det skal også finnes en tweak test på dslreport.com som kan hjelpe dere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...