Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Prikker på penis


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en gutt på 14 år som er litt engstli/redd. Det siste året har jeg nemmlig hat småe prikker under penisen min som jeg ikke er sikkert på hva er. Har aldri hatt sex. Hvis noen kunne hjulpet hadde dette vært fint.

 

Takk for oppmerksomheten :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og dette går bort? Men hvorfor er de der? :p

De går aldri helt bort, men hos mange blir de færre og mindre synlige med alderen.

De er trolig mest en rest av vår arv fra andre pattedyr der lignende kjertler utstøter f.eks feromoner, men for å være ærlig tror jeg ikke vi vet helt sikkert. De er helt ufarlige, og ikke overførbare, det vet vi.

Får du først en dame til komme så nært penisen din så tror jeg ikke hun engang ser det, så du kan nok slappe helt av.

Lenke til kommentar
Har nesten samma problem bare at det er på undersiden av penisHODET?

Sender deg et bilde, men er det noe dere lurer på stikk for guds skyld til helsesøster eller lege og få det sett på. Å forsøke å diagnostisere noe på et nettfora er bare vås uansett (og du sier ikke om det kan være en S.O.S engang). For ikke å snakke om at jeg ikke er lege, bare over middels penisinteressert i og med at jeg har en selv :p

Og det stinker av min penis, går det bort?, hva er det?, noen jeg kan gjøre med det?
Vask den hver dag, finnes mange gode midler til det. Dr. Greve, asan, lactasyd eller bare vanlig dusjsåpe. Pick and choose.
Lenke til kommentar

Helt normalt, men dette ble hvertfall aldri nevnt i noen seksualundervisning da jeg gikk på grunnskolen - så jeg skjønner godt at folk blir bekymra og f.eks. forveksler det med kjønnsvorter (noe et kjapt bildesøk på nettet riktignok burde fjerne all tvil om for de som ikke har det).

 

over middels penisinteressert i og med at jeg har en selv :p
Mer interessert i dametisser jeg. Men meg om det :D
Lenke til kommentar
Har nesten samma problem bare at det er på undersiden av penisHODET?

Sender deg et bilde, men er det noe dere lurer på stikk for guds skyld til helsesøster eller lege og få det sett på. Å forsøke å diagnostisere noe på et nettfora er bare vås uansett (og du sier ikke om det kan være en S.O.S engang). For ikke å snakke om at jeg ikke er lege, bare over middels penisinteressert i og med at jeg har en selv :p

Og det stinker av min penis, går det bort?, hva er det?, noen jeg kan gjøre med det?
Vask den hver dag, finnes mange gode midler til det. Dr. Greve, asan, lactasyd eller bare vanlig dusjsåpe. Pick and choose.

Takk, Dr. Greve er i hyllen :D

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Vet ikke om du har fått dette behandlet nå, men svarer her uansett. har nylig gått gjennom behnadlingen av dette selv med meget godt resultat. ser ikke bra ut i det hele tatt til å begynne med etter behandlingen men det blir bedre og bedre for hver dag som går. Er under en uke siden jeg fikk behandlingen og har bare noen småsår som vil leges etterhvert. Mannen jeg kontaktet driver denne hjemmesiden www.pearlypenilepapules.co.uk. Legen som utfører dette er veldig hyggelig og flink med det han driver med og jeg kan med min erfaring anbefalle han. Det som tar lengst tid er å vente på at bedøvelsen skal fungere (krem som påføres) deretter tar selve "inngrepet", om du kan kalle det det, ca 10 min. Det er helt smertefritt både under og etter behandlingen (blir litt øm selfølgelig) koster ca 5000,- men spør du meg er det verdt hver krone. Håper dette er til hjelp både for deg og andre som eventuellt sliter med dette.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Hei_*
Helt normalt dersom de ligger på undersiden av tissefanthodet.

 

hehe jeg var faktisk hos en hudspesiallist anngående dette i går...som ser likt ut som på bildet vist ovenfor.

Han skjønte raskt ut at det bare var kjertler som dere skriver.

Men det jeg tenkte på i etterkant var hvor rart det ikke var noe info om dette på skolen,

i seksualundervisnings timene ( som jeg regner med flere har hatt )

Hudlegen sa 20% av alle har synlige kjertler på skaft og rundt/på kanten ved forhuden ved tilbaketrekt hud som en annen skrev.

Ikke noe å være redd for , ser likt ut som på bildet vist ovenfor.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
hva hvis man finner det på overdelen av skaftet og ikke bare undersiden? kan dette forekomme?

Det kan forekomme over hele penis, pung og huden rundt underlivet, med unntak av penishodet og frenulum. Uansett er det samme fremgangsmetode. La dem være, ikke pell og se om dem forsvinner over tid

Endret av Demantios
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...