Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A8, hjelp? :)


Anbefalte innlegg

Heisann.. jeg vurderer sterkt å kjøpe meg Audi A8 nå men lurte på noen ting jeg tenkte kanskje noen skarpe bilfanatikere her kunne hjelpe meg med?

 

Lurte først og fremst på sånn ca. hvor mye jeg må betale i forsikring (med eller uten kasko-forsikring) på en slik bil. Samt om en slik bil er sterkt utsatt for skader og slitasje slik at det blir mye reparasjoner, evnt. hvor dyrt er reparasjon på A8er?

 

Ellers hvordan er A8'en? :)

 

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå spørs det jo selvfølgelig hvilken modell du tenker på.

Pappa har en 1996 Audi A8 4.2, og det er en helt fantastisk bil å kjøre.

Noe du bør se på når du skal kjøpe en (om det er en brukt gammel en du kjøper), er om alt det elektriske fungerer.

Test den elektriske rullegardinen.. Test alle funksjonene på setene, rattet, speglene, lys, diverse elektroniske duppeditter.

En A8 er så fylt opp med forskjellig elektronikk, at det er en kjangs for at noe ikke fungerer om den er litt gammel.

 

Å reparere en A8 vil nok koste litt mer enn f.eks. en A6, siden en A8 er litt sjeldnere, og verksteder har kansje mindre erfaring med sånn bil, og ikke alle deler liggende.

 

Hvor mye den koster å forsikre vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Ja, beklager.. glemte nok noen detaljer :)

 

Jeg er 19, og akkurat fått sertifikatet.. men vurderte å sette bilen samt forsikring på min bestemor f.eks. som har kjørt skadefritt med flere biler i over 16 år og har 75% bonus om jeg ikke tar feil.. A8en blir vel 95 eller 96 modell.. med 200,000 - 250,000 i km.stand. vil jeg tro.. 2,8 liter V6 motor med 160-180 hester regner jeg med.. er i alle fall slik de fleste bilene jeg har kikket på og er interessert i er.. :)

Lenke til kommentar
Ja, beklager.. glemte nok noen detaljer :)

 

Jeg er 19, og akkurat fått sertifikatet.. men vurderte å sette bilen samt forsikring på min bestemor f.eks. som har kjørt skadefritt med flere biler i over 16 år og har 75% bonus om jeg ikke tar feil.. A8en blir vel 95 eller 96 modell.. med 200,000 - 250,000 i km.stand. vil jeg tro.. 2,8 liter V6 motor med 160-180 hester regner jeg med.. er i alle fall slik de fleste bilene jeg har kikket på og er interessert i er.. :)

 

Kjapt regnet på gjensidige.no så ender du opp på rundt 12.000 i året for kun ansvar, rundt 40.000 i året for kasko hvis du setter bilen på deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...