Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne passende skjermkort


Rekviem

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har planer om å kjøpe meg en flunkende ny datamaskin i januar fordi jeg sitter nå på en ganske utdatert datamaskin, ihvertfall for en aktiv gamer.

De nyeste spillene er på vippen til å i det hele tatt være spillbare, det er rett og slett slitsomt å spille dem pågrunn av dårlig framerate.

 

Problemet er at det er lenge til januar og jeg har veldig lyst å kunne spille noen av de nye dataspillene før den tid.

Det jeg lurer på er om det er verdt det å bytte ut grafikk-kortet i mellomtiden - slik at jeg kan spille de nye spillene med noenlunde god grafikk og framerate ?

Jeg lurer også på hvilket grafikk-kort dere ville anbefale om dette var tilfelle ?

 

(Jeg vet at maskinvare utenom grafikk-kort også har mye betydning over hvor god ytelse jeg kan få på et dataspill - det er derfor jeg spør! :) .)

 

 

Datamaskinen min har følgende maskinvare:

 

Prosessor: AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

Hovedkort: MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16

Strømforsyning: Chieftec Strømforsyning ATX 400W, 120mm Vifte, A-PFC, 2xSATA, PCI-E, 20/24pin

Grafikk-kort: XFX GeForce 6800XT 256MB GDDR3, PCI-Express, Tv-Out/Dual-DVI, Retail

Minne: Jeg har til sammen 3gb ram.

Endret av Rekviem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

 

Jeg har planer om å kjøpe meg en flunkende ny datamaskin i januar fordi jeg sitter nå på en ganske utdatert datamaskin, ihvertfall for en aktiv gamer.

De nyeste spillene er på vippen til å i det hele tatt være spillbare, det er rett og slett slitsomt å spille dem pågrunn av dårlig framerate.

 

Problemet er at det er lenge til januar og jeg har veldig lyst å kunne spille noen av de nye dataspillene før den tid.

Det jeg lurer på er om det er verdt det å bytte ut grafikk-kortet i mellomtiden - slik at jeg kan spille de nye spillene med noenlunde god grafikk og framerate ?

Jeg lurer også på hvilket grafikk-kort dere ville anbefale om dette var tilfelle ?

 

(Jeg vet at maskinvare utenom grafikk-kort også har mye betydning over hvor god ytelse jeg kan få på et dataspill - det er derfor jeg spør! :) .)

 

 

Datamaskinen min har følgende maskinvare:

 

Prosessor: AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

Hovedkort: MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16

Strømforsyning: Chieftec Strømforsyning ATX 400W, 120mm Vifte, A-PFC, 2xSATA, PCI-E, 20/24pin

Grafikk-kort: XFX GeForce 6800XT 256MB GDDR3, PCI-Express, Tv-Out/Dual-DVI, Retail

Minne: Jeg har til sammen 3gb ram.

 

 

Det er en god stund til Januar så jeg vil anbefale å oppgradere skjermkortet til noe midlertidig. Sørg for at når du kjøper pc neste gang så får du et like kraftig skjermkort.

Aner ikke hva du vil ha, men hvis vi tar Crysis som et utgangspunkt for spillene dine så kommer jo dette kortet til å lønne seg.

Lenke til kommentar
Takk for svar! Det var noe slik jeg tenkte på i utgangspunket :)

 

 

Men ikke kjøp dette på komplet. De er dyre. Jeg bare tok det der fordi de har så godt system i alle varene. De billigste er blant annet amentio.no men de har til gjengjeld en rotete side.

 

Skal finne noe billig, kompatibelt til deg der jeg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...