Gå til innhold

Hva synes dere om denne pc`en?


Anbefalte innlegg

Dvd-spiller:LG16x/48x 369,-

Cd-Brenner:Plextor 48x/24x/48x 714,-

Cpu:Amd Athlon xp 2500+(Barton) 1633,-

Hovedkort(Bestille fra Mamoz):Abit NF7-S v1.2 1012,-

Diskettstasjon:Sony(sort)1,44Mb 98,-

Harddisk:Seagate Barracuda 120Gb 1597,-

Kabinett:Chieftec Dragon (DA-01BL-D-full tower) 1053,-

Minne:(Bestille fra Mamoz):TwinMos PC3200 DDR-DIMM 512 m/Winbond 828,-*2=1656,-

Skjermkort:Sapphire Radeon 9700Pro AtlantisUltimate 3519,-

Skjerm:Samsung Syncmaster 757 DFX 17” 2106,-

Cpu-vifte:(Bastille fra microplex):Swiftech (MCX462PLUS):565,-

Vifte:Papst Vifte (8412N2GH):155,-*3=465,-

Tastatur:Logitech Internet Navigator 281,-

Mus:MS Intellimouse Explorer 3 IceMat bundle 391,-

Høyttalere til Pc:Creative I-Trigue 2.1 3300 980,-

 

Tilsammen:16439,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit oppsett, men jeg ville hatt et annet hovedkort. Jeg har bare hatt dårlige erfaringer med Abit... Men det kan jo være bare meg.

 

I tillegg ville jeg hatt en annen skjerm (19" takk;) og logitech mus og tastatur, og den papst-vifta er på 37 db (= bråkete) men det må være en smakssak.

Med ei sånn ribbe trenger du ikke allverden av vifte for å holde maskinen kjølig på et akseptabelt støynivå.

 

Lykke til med handelen :)

Lenke til kommentar

Så du hadde kjøpt Ms 1.3 med icemat.

Personlig liker jeg ikke icemat, syns den sliter fort ned "beina" til musa og da blir kan musa begynne å henge igjen og ikke være like glatt osv.

Det er også ganske irriterende når det kommer "skrape" lyder fra musmatta. Dette er da ikke noe problem hvis man spiller høy musikk eller bruker et lukka headsettet, men det er irriterende uten.

Selv ville jeg heller ha kjøpt en helt vanlig blå tøymatte eller investert i en FunC matte som dem selger på microplex.

Lenke til kommentar

Hiver meg på Ecthelion når det gjelder å kjøpe fra samme plass. Du sparer utrolig masse på frakt og oppkravsgebyr og lignende.

 

En annen ting er hvis eks det er en feil på en av delene. Eks hovedkort eller CPU eller minne. Da vil du ikke nødvendigvis vite hvilken av delene det er feil på med mindre du har andre deler fra før å teste med. Da må du kanskje sende inn alle disse delene til forskjellige webshops, og da begynner det fort å bli dyrt.

 

Abit-kortet NF7-S har det vært mye krøll med i versjon 1.0 og 1.1. Jeg har hatt begge to. Nå har jeg derimot versjon 1.2 og det funker helt topp! Anbefales!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...